Show simple item record

Educación rural, currículum y educación tecnológica: un nuevo diálogo político

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorRodríguez, Eugenio; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:42Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:42Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/159
dc.identifier10.7764/PEL.25.2.1999.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132674
dc.descriptionThe problem of rural area like an specific environment of educational policies in the Chilean educational system and in other countries is examined from historical perspective of this policies; both aspects allow to consider, in a second part, the advances and limits of educational reforms; a third part, picks up the Technological Education as a necessary and opportune bridge for a new cultural dialogue between rural school and community; presenting, in a fourth part, the curricular focuses that this dimension acquires.en-US
dc.descriptionEl espacio de lo rural en el sistema escolar chileno y de otros países, como ámbito específico de las políticas educativas, se analiza desde una perspectiva histórica de esas políticas; ambos aspectos permiten considerar, en una segunda parte, los avances y límites de las reformas educativas; una tercera parte recoge la Educación Tecnológica como un puente necesario y oportuno para un nuevo diálogo cultural escuela-comunidad rural, presentando los enfoques curriculares que esta dimensión adquiere.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 25, No 2 (1999): Educación tecnológica; 119-206en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 25, No 2 (1999): Educación tecnológica; 119-206es-ES
dc.titleRural Education. Curriculum and Technological Education: a New Political Dialogueen-US
dc.titleEducación rural, currículum y educación tecnológica: un nuevo diálogo políticoes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record