• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Educational and Cultural Promotion: Who the True promoter Is

Educación y promoción cultural: quién es el verdadero promotor

Author
Vargas, Ana; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/174
10.7764/PEL.26.1.2000.
Abstract
The teacher’s consideration like culture promoter allows to include training and educational action that it takes place in school, among basic facts of culture promotion. In educational institutions environment, the intimate relationship existent between culture and education doesn’t show, in general, in all its organic structure. Considered in unit teaching and learning constitute angular stones for cultural appropriation in one of multiple human activity contexts; although many specialists emphasize pedagogic work, as long as activity for training new generations, is quite habitual that the treatment of culture problems is not considered of high-priority interest of the pedagogy, and rather it is reserved for other sciences.
 
La consideración del maestro como promotor de la cultura permite incluir la enseñanza y la acción educativa que tienen lugar en las instituciones escolares, entre los hechos básicos de promoción de la cultura. En el ámbito de las instituciones educacionales, la íntima relación existente entre cultura y educación no se manifesta, por lo común, en toda su organicidad. Considerados en unidad, la enseñanza y el aprendizaje constituyen piedras angulares para la apropiación cultural en uno de los múltiples contextos de la actividad humana; si bien muchos estudiosos enfatizan la labor pedagógica, en tanto actividad para la formación de las nuevas generaciones, es bastante habitual que el tratamiento de los problemas de la cultura no se considere de interés prioritario de la Pedagogía, y más bien se reserve para otras ciencias.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB