Educational and Cultural Promotion: Who the True promoter Is
Educación y promoción cultural: quién es el verdadero promotor
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Vargas, Ana; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:43Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:43Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/174 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.26.1.2000. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132689 | |
dc.description | The teacher’s consideration like culture promoter allows to include training and educational action that it takes place in school, among basic facts of culture promotion. In educational institutions environment, the intimate relationship existent between culture and education doesn’t show, in general, in all its organic structure. Considered in unit teaching and learning constitute angular stones for cultural appropriation in one of multiple human activity contexts; although many specialists emphasize pedagogic work, as long as activity for training new generations, is quite habitual that the treatment of culture problems is not considered of high-priority interest of the pedagogy, and rather it is reserved for other sciences. | en-US |
dc.description | La consideración del maestro como promotor de la cultura permite incluir la enseñanza y la acción educativa que tienen lugar en las instituciones escolares, entre los hechos básicos de promoción de la cultura. En el ámbito de las instituciones educacionales, la íntima relación existente entre cultura y educación no se manifesta, por lo común, en toda su organicidad. Considerados en unidad, la enseñanza y el aprendizaje constituyen piedras angulares para la apropiación cultural en uno de los múltiples contextos de la actividad humana; si bien muchos estudiosos enfatizan la labor pedagógica, en tanto actividad para la formación de las nuevas generaciones, es bastante habitual que el tratamiento de los problemas de la cultura no se considere de interés prioritario de la Pedagogía, y más bien se reserve para otras ciencias. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 26, No 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 237-252 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 26, No 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 237-252 | es-ES |
dc.title | Educational and Cultural Promotion: Who the True promoter Is | en-US |
dc.title | Educación y promoción cultural: quién es el verdadero promotor | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}