Show simple item record

Los desafíos filosóficos de la reflexión sobre la educación

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorDupuis, Pierre-André; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:44Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:44Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/185
dc.identifier10.7764/PEL.28.1.2001.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132700
dc.descriptionWhereas philosophy has, from time immemorial, invited educative thinking toward an opening on universality, that concern must now, more than even, be combined with that of attention to persons and to singular situations, which clearly gives pedagogical action greater and greater specificity. The rapport to truth is then transformed and deepened. It can help to situate the desire to know, to characterize the originality of the educative relationship, to understand the necessity of cultural plurality, and to draw all the consequences of the modern idea of liberty, a starting point for man to be able to accomplish himself both in his temporal finitude and his responsibility.en-US
dc.descriptionCuando la filosofía, desde siempre, utilizó el pensamiento de la educación en el sentido de una abertura sobre la universalidad, hoy en día, y más que nunca, esta preocupación ha de conjugarse con la de una preocupación por las personas y las situaciones singulares, que especifique siempre más claramente la acción pedagógica. Entonces, el vínculo con la verdad va transformándose y ahondándose. Puede ayudar a situar el anhelo de conocimiento, a caracterizarlo original de la relación de educación, a entender la necesidad de la pluralidad de culturas, y a sacar todas las consecuencias de la idea moderna de libertad, a partir de la cual puede el hombre desarrollarse en su finalidad temporal y su responsabilidad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 13-36en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 13-36es-ES
dc.titleThe Philosophical Challenges of Reflection Concerning Educationen-US
dc.titleLos desafíos filosóficos de la reflexión sobre la educaciónes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record