Learning and Emotionality. Preliminary notes
Aprendizaje y emocionalidad. Notas preliminares
Author
Calcagni, Aldo; Pontificia Universidad Católica de Chile
Abstract
The following article is a broad view of the emotional phenomena. We sustain emotional phenomena is the ground of learning phenomena. Which means the openness human beings are –the openness to ourselves, to others, to nature, to the world, to the transcendency– is fundamentally emotional. We access to the emotional phenomena through physical dimensions –specially from biology–, through the language and temporality. We believe these dimensions not only include individuals, psychological or social areas but also, and fundamentally, are based on age context as a ground. Lo que sigue es un vistazo al fenómeno emocional. Sostenemos que este es el sustrato de todo el fenómeno del aprender: que la apertura que los seres humanos somos: –apertura a nosotros mismos, a los otros, a la naturaleza, al mundo, a la trascendencia– es fundamentalmente emocional. Accedemos a él a partir de las dimensiones del cuerpo –especialmente de la biología–, del lenguaje y de la temporalidad. Postulamos que ellas no se reducen tan sólo al ámbito individual, psicológico; ni al ámbito social. Postulamos un dominio epocal como su sustrato último.