Show simple item record

Aprendizaje y emocionalidad. Notas preliminares

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCalcagni, Aldo; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:45Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:45Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/192
dc.identifier10.7764/PEL.28.1.2001.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132707
dc.descriptionThe following article is a broad view of the emotional phenomena. We sustain emotional phenomena is the ground of learning phenomena. Which means the openness human beings are –the openness to ourselves, to others, to nature, to the world, to the transcendency– is fundamentally emotional. We access to the emotional phenomena through physical dimensions –specially from biology–, through the language and temporality. We believe these dimensions not only include individuals, psychological or social areas but also, and fundamentally, are based on age context as a ground.en-US
dc.descriptionLo que sigue es un vistazo al fenómeno emocional. Sostenemos que este es el sustrato de todo el fenómeno del aprender: que la apertura que los seres humanos somos: –apertura a nosotros mismos, a los otros, a la naturaleza, al mundo, a la trascendencia– es fundamentalmente emocional. Accedemos a él a partir de las dimensiones del cuerpo –especialmente de la biología–, del lenguaje y de la temporalidad. Postulamos que ellas no se reducen tan sólo al ámbito individual, psicológico; ni al ámbito social. Postulamos un dominio epocal como su sustrato último.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 153-167en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 153-167es-ES
dc.titleLearning and Emotionality. Preliminary notesen-US
dc.titleAprendizaje y emocionalidad. Notas preliminareses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record