• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Dialogue in the Teaching of Values: a Curriculum Innovative Mediation

El diálogo en la educación en valores: una mediación innovadora del currículum

Author
Sierra y Arizmendiarrieta, Beatriz; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/201
10.7764/PEL.29.2.2001.
Abstract
Throughout the last few years the importance of dialogue in education has been highlighted as an innovative procedure in curricular development. The aim of this article is to delve deeply into comprehension of dialogue as a means for teaching values. Taking as starting point the polemics between objectivity and subjectivity of values, the difference between values recognition linked to a valued relativity, and the giving or building of values in accordance with axiological relativism, will be stated. From this distinction we might either interpret dialogue as an educational means orientated towards truth discovering, or as an educational end in which participation as a way to construct truth, is a priority.
 
En estos últimos años se está resaltando la importancia del diálogo en educación como un procedimiento innovador en el desarrollo del currículum. La finalidad de este artículo es profundizar en la comprensión del diálogo como medio de educación en valores. Partiendo de la polémica en torno a la objetividad y subjetividad de los valores, se planteará la diferencia entre el reconocimiento de los valores ligado a una relatividad valoral y el otorgar o crear valores en consonancia con un relativismo axiológico. A partir de esta distinción podremos interpretar el diálogo como un medio educativo orientado al descubrimiento de la verdad o como un fin educativo en el que lo prioritario es la participación como modo de construcción de verdad. Arizmendiarrieta
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB