• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Study at compulsory secondary education: a descriptive study

El estudio en la educación secundaria obligatoria: un análisis descriptivo

Author
Castelló, Montserrat; Pontificia Universidad Católica de Chile

Liesa, Eva

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/248
10.7764/PEL.32.1.2003.
Abstract
This research aims at analysing how secondary education teachers and students interpret the study of different curricular areas, and how teachers teach them to study in the classroom.  The findings show that: a) students report generally using memorisation strategies in their study of different subjects, and at the same time they consider that teachers evaluate precisely this repetition of information; b) teachers consider “the good student” to be the one having certain individual cognitive skills and motivation towards learning; and c) teachers have scarce knowledge about methods that enhance reflection or strategic learning in the classroom.
 
Esta investigación pretende analizar cómo interpretan estudiantes y profesores de secundaria el estudio de las diferentes áreas curriculares y cómo se lleva a cabo dicha enseñanza.  Los resultados obtenidos muestran que: a) los alumnos manifiestan utilizar en general estrategias de memorización durante el estudio de las diferentes materias y consideran al mismo tiempo que es precisamente la repetición de la información lo que los profesores evalúan, b) los profesores consideran que “el buen estudiante” es aquél que dispone de ciertas habilidades cognitivas individuales y motivación hacia el aprendizaje, c) los profesores disponen de poco conocimiento en relación a métodos que favorecen la reflexión o el aprendizaje estratégico dentro del aula.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB