• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Fostering students self-regulation skills in mathematical problem solvin

El desarrollo de habilidades de autorregulación en la solución de problemas matemáticos

Author
De Corte, Erik; Pontificia Universidad Católica de Chile

Verschaffel, Lieven

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/258
10.7764/PEL.32.1.2003.
Abstract
In this article the author states that the process of self-regulation represents a characteristic of good mathematical problem solvers. But, as students do not naturally and automatically become self regulated learners, this process is not only an important characteristic of productive learning but, at the same time, it is in itself an important objective for long lasting learning, that should be taught since early school years. Modeling of the teacher becomes essential to achieve self-regulation and it involves a deep change in beliefs and attitudes towards teaching and learning. Data available up to now is not conclusive as to state for sure the combination of factors that determine successful teaching of self-regulation, so research should go on.
 
En este artículo se plantea que el proceso de autorregulación constituye una característica del aprendizaje para la efectiva solución de problemas matemáticos. Pero, dado que los estudiantes aparentemente no se convierten automática y espontáneamente en aprendices autorregulados, este proceso no es sólo una importante característica del aprendizaje productivo, sino que, al mismo tiempo, se constituye en sí mismo en un importante objetivo de aprendizaje a largo plazo que debe ser inducido desde una edad temprana. El modelamiento del profesor aparece como un factor esencial en el logro de la autorregulación e implica un cambio profundo de sus creencias y actitudes hacia la enseñanza y el aprendizaje. Los datos disponibles hasta el momento no son concluyentes, por lo que se debe seguir investigando para poder determinar la combinación de factores que influyen en la enseñanza exitosa de la autorregulación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB