Show simple item record

Quels dispositifs d’écriture pour instituer une visée réflexive dans la formation des étudiants?

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorDelcambre, Isabelle; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:02Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:02Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/320
dc.identifier10.7764/PEL.35.2.2004.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132835
dc.descriptionDifficulties faced by university students while writing, are an important aspect in reading-writing methodology research. This paper analyzes some obstacles in the theoretical writing among 3rd and 4th university students. Afterwards, two devices which are experienced during university training, are described. Such devices propose some writing questions and organization contributing to build a reflective posture.en-US
dc.descriptionLas dificultades que encuentran los estudiantes para practicar la escritura en la universidad se vuelven un aspecto importante de la investigación en la didáctica de la lecto-escritura. Este artículo presenta y analiza algunos obstáculos de la escritura teórica por estudiantes de 3° y 4° año de universidad. Después serán descritos dos dispositivos, experimentados durante la formación universitaria, que proponen una organización y unas preguntas de escritura para favorecer la construcción de una postura reflexiva.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 147-160en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 147-160es-ES
dc.titleWhich writing devices should be used to develop a critical approach in the university students training?en-US
dc.titleQuels dispositifs d’écriture pour instituer une visée réflexive dans la formation des étudiants?es-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record