• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Initial field experiences in the teacher education programs

Prácticas iniciales en la formación de educadores

Author
Rittershaussen, Sylvia; Pontificia Universidad Católica de Chile

Contreras, Inés

Suzuki, Emy

Solís, María Cristian

Valverde, Paz

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/323
10.7764/PEL.35.2.2004.
Abstract
This article presents, analyzes and discusses some of the results obtained in the first experiences carried out in the initial field experiences in the Early Childhood, Elementary and Secondary Teacher Training Programs. Early Childhood and Elementary Education Programs correspond to Field Experience I; i.e., Vocation and Teaching Profession, where the general organization of the course and the students’ perceptions about the processes they lived, will be described. In the case of Secondary Education, the initial field experience is the Integrated Workshop or Institution and Education Subject. Here, there will be an analysis of the type and level of professional knowledge elaborated by the students, starting from the instruments used to mediate in the processes involved in such construction.
 
Este artículo presenta, analiza y discute algunos de los resultados obtenidos en las primeras experiencias realizadas en las prácticas iniciales en la formación de educadores de Párvulos, Básica y Media. En el caso de Párvulos y Básica corresponde a la Práctica I: Vocación y Profesión Docente, en donde se describirá la organización general del curso y las percepciones de los alumnos acerca de los procesos vividos. En el caso de Educación Media, su práctica inicial corresponde al Taller Integrado de la Institución y el Sujeto de la Educación y se dará cuenta del tipo y nivel de conocimiento profesional elaborado por los estudiantes, a partir de los instrumentos utilizados para mediar los procesos involucrados en dicha construcción.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB