Show simple item record

Prácticas iniciales en la formación de educadores

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorRittershaussen, Sylvia; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorContreras, Inés
dc.creatorSuzuki, Emy
dc.creatorSolís, María Cristian
dc.creatorValverde, Paz
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:02Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:02Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/323
dc.identifier10.7764/PEL.35.2.2004.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132838
dc.descriptionThis article presents, analyzes and discusses some of the results obtained in the first experiences carried out in the initial field experiences in the Early Childhood, Elementary and Secondary Teacher Training Programs. Early Childhood and Elementary Education Programs correspond to Field Experience I; i.e., Vocation and Teaching Profession, where the general organization of the course and the students’ perceptions about the processes they lived, will be described. In the case of Secondary Education, the initial field experience is the Integrated Workshop or Institution and Education Subject. Here, there will be an analysis of the type and level of professional knowledge elaborated by the students, starting from the instruments used to mediate in the processes involved in such construction.en-US
dc.descriptionEste artículo presenta, analiza y discute algunos de los resultados obtenidos en las primeras experiencias realizadas en las prácticas iniciales en la formación de educadores de Párvulos, Básica y Media. En el caso de Párvulos y Básica corresponde a la Práctica I: Vocación y Profesión Docente, en donde se describirá la organización general del curso y las percepciones de los alumnos acerca de los procesos vividos. En el caso de Educación Media, su práctica inicial corresponde al Taller Integrado de la Institución y el Sujeto de la Educación y se dará cuenta del tipo y nivel de conocimiento profesional elaborado por los estudiantes, a partir de los instrumentos utilizados para mediar los procesos involucrados en dicha construcción.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 173-191en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 173-191es-ES
dc.titleInitial field experiences in the teacher education programsen-US
dc.titlePrácticas iniciales en la formación de educadoreses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record