• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Use of TICs in teaching training programs: on line portfolio and learning/practice communities

Uso de las tic en los procesos de formación inicial docente: portafolio en línea y comunidades de práctica/aprendizaje

Author
Betti, Maurizio; Pontificia Universidad Católica de Chile

Mellado, María Elena

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/329
10.7764/PEL.35.2.2004.
Abstract
This article aims at contributing to the process of reflection on the use of TICs in teacher training programs in order to appropriately meet the demands and to effectively deal with the challenges that the processes of professional preparation are facing this century. This article develops the concepts of on line portfolio and learning/practice communities in virtual environments. It additionally explains how these strategies are being introduced into initial teacher training practices. More specifically, this paper describes some experiences about the use of the e-portfolio and the construction of learning/practice communities among the students of Pedagogy at the Universidad Católica de Temuco, which are used as strategies to evaluate, direct and improve their own teaching practices.
 
Este artículo espera contribuir al proceso de reflexión en el uso de las TIC en los programas de formación inicial docente para satisfacer, de una forma apropiada, las demandas y enfrentar, de una forma efectiva, los desafíos que este siglo está haciendo a los procesos de preparación profesional. Los conceptos de Portafolio en línea y de Comunidades de práctica/aprendizaje en entornos virtuales son desarrollados en este artículo, y se explica cómo estas estrategias están siendo introducidas en las prácticas de formación inicial de profesores. Específicamente, este texto describe algunas experiencias sobre el uso del Portafolio electrónico y sobre la construcción de Comunidades de práctica/aprendizaje entre los estudiantes de Pedagogía de la Universidad Católica de Temuco, los cuales son utilizados como estrategias para evaluar, orientar y mejorar sus propias prácticas de enseñanza.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB