Show simple item record

Educación de adultos y diversidad

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorInfante, María Isabel; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorLetelier, María Eugenia
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:07Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:07Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/365
dc.identifier10.7764/PEL.37.2.2005.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132880
dc.descriptionIn this article, diversity is recognized as a fundamental notion in Adult Education. Population heterogeneity participating in the different offers for Adult Education is analyzed, and a complex, but fundamental issue is brought up: diversity of learning processes and context influence as the unavoidable reference for the learning process. The perspective of Permanent Education generates a special challenge for Adult Education; additionally, it allows for the recovery of its importance in public policy, widening the scope which reaches and by doing so, it incorporates new components stressing diversity. In the middle of these changes, Adult Education faces risks which should be acknowledged. Keywords: Adult education, permanent education, diversity, learning, cognitive styles.en-US
dc.descriptionEn el artículo, la diversidad es reconocida como una noción fundamental en Educación de Adultos. Se analiza la heterogeneidad de las poblaciones que participan en las diferentes ofertas de Educación de Adultos, y se aborda un tema complejo pero fundamental, la diversidad de procesos de aprendizaje y la influencia de los contextos como referencia ineludible del proceso educativo.  La perspectiva de Educación Permanente genera desafíos especiales a la Educación de Adultos, al mismo tiempo que le permite recuperar importancia en las políticas públicas, amplía su campo de actuación y con ello incorpora nuevos componentes que acentúan la diversidad. En medio de estos cambios, la Educación de Adultos enfrenta riesgos que es preciso reconocer.  Palabras clave: Educación de adultos, educación permanente, diversidad, aprendizaje, estilos cognitivos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 213-232en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 213-232es-ES
dc.titleAdult education and diversityen-US
dc.titleEducación de adultos y diversidades-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record