Show simple item record

Educación y promoción de la salud: desafío para el ejercicio de la autonomía en la vida cotidiana

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorTarride, Mario; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorGonzález, Julia
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:07Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:07Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/367
dc.identifier10.7764/PEL.37.2.2005.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132882
dc.descriptionThe paper presents some thoughts about education geared to health and its present relation to the concept of promotion. It ranges from the field of the various sectors’ responsibility towards health and education, including the social communication media, to its assessment as a fact of our daily life. The authors propose that for these purposes, an effort to widen our perspective is required, so that we may overcome the traditional paradigm of simplification and move on towards that of complexity. Keywords: Education, promotion, health, autonomy, complexity.en-US
dc.descriptionSe presenta una reflexión acerca de la educación para la salud y su actual relación con el concepto de promoción, transitando desde el terreno de la responsabilidad sectorial de salud y educación, incluidos los medios de comunicación social, hasta su apreciación como un hecho cotidiano. Para ello, se propone que es necesario un esfuerzo de ampliación de la mirada, que supere el tradicional paradigma de la simplificación desplazándose hacia el de la complejidad.  Palabras clave: Educación, promoción, salud, autonomía, complejidad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 263-276en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 263-276es-ES
dc.titleEducation and health promotion: A challenge to exercise autonomy in daily lifeen-US
dc.titleEducación y promoción de la salud: desafío para el ejercicio de la autonomía en la vida cotidianaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record