• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Acreditación, accountability y mejoramiento de la calidad de la educación en escuelas vulnerables

Accreditation, accountability and improvement of the quality of education in vulnerable schools

Author
McMeekin, Robert W.; Universidad Alberto Hurtado

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/394
10.7764/PEL.39.2.2006.
Abstract
El artículo considera dos medidas –la acreditación de escuelas y la accountability(“rendición de cuentas” o “responsabilidad por resultados”) educativa– cuyos objetivosson mejorar la calidad de la educación, y explora las implicancias que podrían tenerdichas medidas en la educación entregada por escuelas que atienden poblaciones debajos ingresos. Describe cada medida y sus respectivas ventajas y desventajas, conespecial énfasis en su potencial utilidad para mejorar las habilidades fundamentalesde lectoescritura y matemáticas en estas escuelas. Una sección de conclusiones explora la posibilidad de combinar aspectos seleccionados de ambas aproximacionesen formas que pudieran ser relevantes y útiles para las escuelas vulnerables.Palabras clave: acreditación, accountability (rendición de cuentas), calidad,escuelas vulnerables.
 
The paper considers two measures –school accreditation and educational accountability– the objectives of which are to improve the quality of education, together with exploring implications for improving the education provided in schools serving low- income populations. It describes each measure and its advantages and disadvantages, with special emphasis upon potential influence on improving the fundamental skills of literacy and numeracy in such schools. A concluding section explores whether it would be possible to combine selected aspects of both these approaches in ways that might make them relevant and useful for vulnerable schools.Key words: accreditation, accountability, quality, vulnerable schools.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB