Show simple item record

Teacher continuous professional development: what international and Latin American experiences tell us

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorÁvalos, Beatrice; Universidad de Chile
dc.date2011-05-23
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:14Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:14Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/417
dc.identifier10.7764/PEL.41.2.2007.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132922
dc.descriptionEn este artículo se recoge evidencia de estudios e investigaciones sobre lo que caracteriza a las buenas experiencias de desarrollo profesional docente continuo. Esto incluye una discusión de elementos conceptuales, contextos sistémicos, datos de revisiones de la investigación pertinente y se relacionan estos datos con la oferta de formación docente continua en la región latinoamericana. El artículo concluye con la descripción de algunos nudos críticos y líneas de cambio que serían necesarias para mejorar la oferta.  Palabras clave: efectividad, políticas, marco conceptual, investigación, nudos críticos.es-ES
dc.descriptionThe paper uses research and other study evidence to discuss what are consideredto be good experiences of teacher continuous professional development. To thisend it includes the discussion of conceptual factors, systemic conditions, evidencefrom research reviews of professional development activities and links with what isknown about teacher professional development in the Latin American region. Thepaper concludes with a description of key issues and directions for change aimed atimproving teacher professional development opportunities.Key words: effectiveness, policies, conceptual framework, research, criticalissues.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 41, No 2 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 77-99en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 41, No 2 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 77-99es-ES
dc.titleEl desarrollo profesional continuo de los docentes: lo que nos dice la experiencia internacional y de la región Latinoamericanaes-ES
dc.titleTeacher continuous professional development: what international and Latin American experiences tell usen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record