• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Estimating Value-Added Models: Evidence on Teacher Effectiveness from São Paulo’s Municipal Schools

Estimando modelos de valor agregado: evidencias sobre la eficacia de los maestros de las escuelas municipales de São Paulo

Author
Miranda Moriconi, Gabriela; Fundação Carlos Chagas

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/577
10.7764/PEL.51.1.2014.
Abstract
Given the importance of teachers to the educational process and availability of data for estimating a value-added model, this paper is part of the current efforts to estimate teacher effects and their variation, and to obtain evidence on what can explain it.  This paper is intended to estimate individual value-added measures of a sample of 4th grade teachers from São Paulo’s municipal schools, based on student achievement gains in tests on reading and math in 2010.  The results indicated a variation from 0.062 to 0.45 standard deviation of teacher effects measured in terms of standard deviations of student achievement in reading and 0.059 to 0.43 in math.  There were positive associations between the following variables and teacher effects: frequency of homework assignment and frequency of use of Support Workbooks.  The analysis of reliability and stability of estimated teacher effect measurements has shown a limited capacity to support recommendations regarding personnel policies, but permitted the identification of 13% of the teachers with different effects from the estimated average.  Due to this distinction, these teachers are the ideal target for future research on their teaching practices, especially those observed as being positively associated with the estimated teacher effects. Keywords: effectiveness, teacher effects, value-added modelshttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.9  
 
Dada la importancia de los docentes en el proceso educativo y la disponibilidad de datos para la estimación de modelos de valor agregado, este trabajo es parte de los esfuerzos para estimar los efectos docentes y su variación y obtener evidencias para explicarla.  Este trabajo pretende estimar medidas de valor agregado individuales de una muestra de docentes de 4.o grado de las escuelas municipales de São Paulo, a partir del crecimiento en las puntuaciones de sus alumnos en pruebas de lectura y matemáticas en 2010.  Se encontró una variación de 0.062 a 0.45 en la desviación estándar de los efectos docentes medidos en términos de desviaciones estándares de las notas de los alumnos en lectura y de 0.059 a 0.53 en matemáticas.  Hubo asociaciones positivas entre las siguientes variables y los efectos docentes: la frecuencia de tarea y la frecuencia de uso de los libros de apoyo.  El análisis de fiabilidad y estabilidad de los efectos estimados mostró una capacidad limitada para apoyar las decisiones de personal, pero permitió identificar un 13% de maestros con efectos diferentes del promedio.  Así, son el público ideal para la investigación futura sobre sus prácticas docentes, sobre todo las positivamente asociadas con los efectos docentes estimados. Palabras clave: eficacia, efectos docentes, modelos de valor agregadohttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.21 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB