Show simple item record

Estimando modelos de valor agregado: evidencias sobre la eficacia de los maestros de las escuelas municipales de São Paulo

dc.contributorGVpesquisa and Coordination for Improvement of Higher Education Personnel (CAPES)en-US
dc.contributores-ES
dc.creatorMiranda Moriconi, Gabriela; Fundação Carlos Chagas
dc.date2014-07-23
dc.date.accessioned2020-03-02T17:11:24Z
dc.date.available2020-03-02T17:11:24Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/577
dc.identifier10.7764/PEL.51.1.2014.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/133009
dc.descriptionGiven the importance of teachers to the educational process and availability of data for estimating a value-added model, this paper is part of the current efforts to estimate teacher effects and their variation, and to obtain evidence on what can explain it.  This paper is intended to estimate individual value-added measures of a sample of 4th grade teachers from São Paulo’s municipal schools, based on student achievement gains in tests on reading and math in 2010.  The results indicated a variation from 0.062 to 0.45 standard deviation of teacher effects measured in terms of standard deviations of student achievement in reading and 0.059 to 0.43 in math.  There were positive associations between the following variables and teacher effects: frequency of homework assignment and frequency of use of Support Workbooks.  The analysis of reliability and stability of estimated teacher effect measurements has shown a limited capacity to support recommendations regarding personnel policies, but permitted the identification of 13% of the teachers with different effects from the estimated average.  Due to this distinction, these teachers are the ideal target for future research on their teaching practices, especially those observed as being positively associated with the estimated teacher effects. Keywords: effectiveness, teacher effects, value-added modelshttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.9  en-US
dc.descriptionDada la importancia de los docentes en el proceso educativo y la disponibilidad de datos para la estimación de modelos de valor agregado, este trabajo es parte de los esfuerzos para estimar los efectos docentes y su variación y obtener evidencias para explicarla.  Este trabajo pretende estimar medidas de valor agregado individuales de una muestra de docentes de 4.o grado de las escuelas municipales de São Paulo, a partir del crecimiento en las puntuaciones de sus alumnos en pruebas de lectura y matemáticas en 2010.  Se encontró una variación de 0.062 a 0.45 en la desviación estándar de los efectos docentes medidos en términos de desviaciones estándares de las notas de los alumnos en lectura y de 0.059 a 0.53 en matemáticas.  Hubo asociaciones positivas entre las siguientes variables y los efectos docentes: la frecuencia de tarea y la frecuencia de uso de los libros de apoyo.  El análisis de fiabilidad y estabilidad de los efectos estimados mostró una capacidad limitada para apoyar las decisiones de personal, pero permitió identificar un 13% de maestros con efectos diferentes del promedio.  Así, son el público ideal para la investigación futura sobre sus prácticas docentes, sobre todo las positivamente asociadas con los efectos docentes estimados. Palabras clave: eficacia, efectos docentes, modelos de valor agregadohttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.21 es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formattext/html
dc.languageen
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/download/577/1512
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 103-122en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 1 (2014); 103-122es-ES
dc.subjecten-US
dc.subjectes-ES
dc.titleEstimating Value-Added Models: Evidence on Teacher Effectiveness from São Paulo’s Municipal Schoolsen-US
dc.titleEstimando modelos de valor agregado: evidencias sobre la eficacia de los maestros de las escuelas municipales de São Pauloes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record