• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Considerations for Measuring Learning Progressions where Target Learning is Represented as a Cycle

Consideraciones para la medición de las progresiones de aprendizaje en donde el aprendizaje objetivo se representa como un ciclo

Author
Wilson, Mark; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/619
10.7764/PEL.51.1.2014.
Abstract
This paper explores some of the conceptual complexities associated with developing a learning progression where its final object is represented as a cycle.  By way of introduction to this conceptual and theoretical review, the paper first describes some of the conceptualizations underlying the work of the BEAR Center in developing learning progressions.  The core of all of these developments is the construct map, the first building block of the BEAR Assessment System (BAS).  After introducing the concept of a learning progression, this paper summarizes the elements of the BAS, emphasizing the central role of the construct map.  This paper then describes a series of several different ways to interpret the relationship between the idea of a construct map and the idea of a cycle-based progression. Along the way, the paper discusses some strengths and limitations of these conceptualizations, focusing on issues related to both education and measurement.  The paper concludes with some general reflections. Keywords: measurement, assessment, learning progressions, assessment structurehttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.12
 
En este informe se exploran algunas de las complejidades conceptuales que guardan relación con el desarrollo de una progresión de aprendizaje en donde su objetivo final se representa como un ciclo. A modo de introducción a esta revisión conceptual y teórica, primero se describen algunos de los conceptos que subyacen al trabajo del Centro BEAR en pos de desarrollar progresiones de aprendizaje. Al centro de todos estos desarrollos está el mapa conceptual, el pilar principal del sistema de evaluación BEAR (SEB). Después de presentar el concepto de una progresión de aprendizaje, se resumen los elementos del SEB, al tiempo que se recalca la función central del mapa conceptual. Luego, se describen diferentes maneras de interpretar la relación entre la idea de un mapa conceptual y la idea de una progresión orientada a un ciclo. Asimismo, a lo largo del informe se discuten algunas fortalezas y debilidades de estos conceptos, con un enfoque en los temas relacionados con la educación y la medición. Finalmente, se concluye con algunas reflexiones generales. Palabras claves: medición, evaluación, progresiones de aprendizaje, estructura de evaluaciónhttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.24
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB