• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Social Cognition and Education: Theory of Mind

Cognición social y educación: teoría de la mente

Author
Wellman, Henry M.; Universidad de Michigan, EE.UU.

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/806
10.7764/PEL.53.1.2016.2
Abstract
Theory of mind —children’s understanding of themselves and others in terms of internal mental states, such as thoughts, wants, and emotions— influences children’s transition to school and their success within school.  This article reviews evidence showing that theory of mind influences school-age children’s relationships with their peers and teachers, and thus their adjustment to school.  It also influences children’s academic motivation within school and for school tasks.  Theory of mind further directly influences children’s successful performance on, and strategies for undertaking, academic tasks, such as reading and mathematics.  Moreover, it fosters children’s abilities to provide explanations, which in turn help them learn new material more effectively from teacher instruction and from school textbook material.http://dx.doi.org/10.7764/PEL.53.1.2016.14 
 
La teoría de la mente (la comprensión que tienen los niños sobre sí mismos y de otros en términos de estados mentales internos, tales como pensamientos, deseos y emociones) influye en la transición de los niños en el ingreso a la escuela y su éxito dentro de esta.  Este artículo analiza la evidencia que muestra que la teoría de la mente influye en las relaciones de los niños en edad escolar con sus pares y profesores y, de este modo, su adaptación en la escuela.  También impacta en la motivación académica de los niños en la escuela y en las actividades escolares.  La teoría de la mente además influye en el desempeño exitoso de los niños y en las estrategias que utilizan en tareas académicas, tales como lectura y matemáticas.  Más aún, la teoría de la mente fomenta las habilidades de los niños para proporcionar explicaciones las que, a su vez, les ayudan a aprender de manera más efectiva nuevo material, tanto de la instrucción del profesor como de los textos escolares.http://dx.doi.org/10.7764/PEL.53.1.2016.2
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB