Show simple item record

Crecimiento empresarial vs. Responsabilidad social. ¿Complementación o conflicto de categorías?

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorArmijos, Juan Carlos
dc.date2020-03-19
dc.identifierhttps://revistas.uv.cl/index.php/IACE/article/view/2071
dc.identifier10.22370/riace.2019.8.1.2071
dc.descriptionOver the last century, companies have transcended the mere act of doing business and have progressively diversified their functions to other areas such as philanthropy, social activity, human rights and environmental care. This set has been defined as Corporate Social Responsibility (CSR). This concept does not have a unique definition and is considered a voluntary and non-compulsive activity. It has received a new boost with the UN Sustainable Development Goals. Despite the great progress, the development of the discipline has been characterized by its complexity since its main characteristic is the heterogeneity of variables and actors to take into account. Consequently, gray areas and lagoons are perceived on which it is necessary to inquire. The result is that companies still hide behind the image of CSR to favor business growth.en-US
dc.descriptionEn las últimas décadas, las empresas han realizado algo más que negocios, incluyendo en sus prácticas otras modalidades en ámbitos antes inusuales como la filantropía, el campo social, los derechos humanos y el cuidado medioambiental. Este conjunto ha sido definido como Responsabilidad Social Empresarial (RSE). Este concepto no tiene una definición unívoca y es considerada una actividad voluntaria y no compulsiva. Ha recibido un nuevo impulso con los Objetivos del Desarrollo Sostenible de la ONU. A pesar del gran avance, el desarrollo de la disciplina se ha caracterizado por su complejidad puesto que su característica principal es la heterogeneidad de variables y actores a tener en cuenta. En consecuencia, se perciben zonas grises y lagunas sobre las cuales es necesario indagar. El resultado es que compañías aún hoy se escudan tras la imagen de la RSE favorecer el crecimiento empresarial.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://revistas.uv.cl/index.php/IACE/article/view/2071/2109
dc.rightsCopyright (c) 2020 Revista de Investigación Aplicada en Ciencias Empresarialeses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceRevista de Investigación Aplicada en Ciencias Empresariales; Vol. 8, Núm. 1 (2019); 33-57es-ES
dc.source0719-9910
dc.source0719-3084
dc.subjectCorporate Social Responsibility; Sustainable Development Goals; Social Ethics; Social Balance; Gray Zonesen-US
dc.subjectResponsabilidad Social Empresarial; Objetivos del Desarrollo; Sostenible; Ética Social; Balance Social; Zonas Griseses-ES
dc.titleBusiness growth vs. Social responsibility. Complementation or conflict of categories?en-US
dc.titleCrecimiento empresarial vs. Responsabilidad social. ¿Complementación o conflicto de categorías?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record