Spiritual development in the School: Approach from the perceptions of the directors
Desarrollo espiritual en la escuela: Acercamiento desde las percepciones de los directivos
dc.creator | Hernández Del Campo, Mónica | |
dc.creator | González Chávez, Miguel A. | |
dc.date | 2019-05-31 | |
dc.identifier | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/21 | |
dc.identifier | 10.38123/rer.v1i2.21 | |
dc.description | In the present article there are partial results of an investigation that seeks to analyze the conception of spirituality and the importance of its implementation in the curriculum by the principals of schools in the city of Talca. ftese data were analyzed throughout a phenomenological study. The information gained was enriched with the contributions of Francesc Torralba, for the attainment of spiritual development within individuals. A relevant finding is related to the positive assessment that School Principals have about spiritual development, however having difficulties in implementing this dimension due to the fact that there are no tools at procedural level to use and implement wich also impedes an appropriate assessment. | en-US |
dc.description | En el presente artículo se dan a conocer resultados parciales de una investigación que buscaba analizar la concepción de espiritualidad, y la importancia de su implementación en el currículum por parte de los directores de los colegios de la comuna de Talca. Estos datos fueron analizados a través de un estudio fenomenológico, y fueron enriquecidos con los aportes de Francesc Torralba para la consecución del desarrollo espiritual en los individuos. Un hallazgo relevante tiene relación con la positiva valoración que tienen los directivos de los colegios de la comuna de Talca acerca del desarrollo espiritual. Pero, a la vez, se encuentran con dificultades al querer operacionalizar el desarrollo de esta dimensión, porque no existen herramientas a nivel procedimental de las que puedan hacer uso, y tampoco evaluar su logro. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Instituto Escuela de la Fe | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/21/36 | |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rer/article/view/21/37 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Mónica Hernández Del Campo, Miguel A. González Chávez | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista de Educación Religiosa; Vol. 1 No. 2 (2019); 103-122 | en-US |
dc.source | Revista de Educación Religiosa; Vol. 1 Núm. 2 (2019); 103-122 | es-ES |
dc.source | 2452-5936 | |
dc.source | 10.38123/rer.v1i2 | |
dc.subject | Ley General de Educación | es-ES |
dc.subject | inteligencia espiritual | es-ES |
dc.subject | desarrollo espiritual | es-ES |
dc.subject | directores | es-ES |
dc.subject | General Education Law | en-US |
dc.subject | spiritual intelligence | en-US |
dc.subject | spiritual development | en-US |
dc.subject | directors | en-US |
dc.title | Spiritual development in the School: Approach from the perceptions of the directors | en-US |
dc.title | Desarrollo espiritual en la escuela: Acercamiento desde las percepciones de los directivos | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Peer-reviewed articles | en-US |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Educación Religiosa
\([0-9]{4}\)