Revista de Educación Religiosa
Browse by
Esta publicación nace con el objetivo de convertirse en un espacio experto que permita ampliar y profundizar el conocimiento reflexivo y sistemático de la educación religiosa, entendida como el proceso de desarrollo de la dimensión religiosa de una persona, principalmente gracias a la acción intencionada de otros agentes. Toda indagación en el amplio espectro sociocultural que tenga algún nexo relevante con la educación religiosa, encuentra aquí su espacio.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación religiosa, catequesis, pastoral |
Entidad editora | Instituto Escuela de la Fe. Universidad Finis Terrae. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 2452-4379 |
ISSN - edición electrónica | 2452-5936 |
Fecha de inicio | 2018 |
Indices | Latindex |
Web de la revista | Revista de Educación Religiosa |
Recent publication
-
Restoration of the Catechumenate: hidden pastoral treasure rediscovered
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 98-114. -
Towards a pedagogy of meaning. The development of spiritual intelligence in the religion class
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 80-97. -
La catequesis como acción liberadora de la persona humana basada en la revelación cristiana
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 67-79. -
Modelo de evaluación de ciclo en la formación de profesores de religión.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 45-66. -
Agradecimientos
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 115. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 7-8. -
Trinity, relationship and person in Joseph Ratzinger: Keys for a catechesis on marriage
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 45-57. -
Sacramental catechesis in Catholic schools.: Significant experiences of good catechetical practices
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 28-44. -
The Teacher Perception on the Implementation of a didactic guide and area plan in Religious Education in Public Institutions of Medellin
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 9-27. -
School Religious Education: Transformative Experiences that Build Peace
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 112-130. -
Spiritual intelligence in unemployed population: Didactic experience mediated by meditation
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 72-89. -
The Transformative Social Dimension in the Catechesis of Initiation
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 30-44. -
Jesus of Nazareth and the marginalized: keys, values and inclusive principles
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 9-29. -
The development of Spiritual Intelligence in the new paradigm of ERE from a competency-based education
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 90-111. -
Contributions of Religious Studies to the configuration of the identity of SRE
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 58-71. -
Agradecimientos
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 131. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 7-8. -
Generational fissures in Northern Chile: processes of religious identification among university students
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 27-46. -
Character education and virtues: A personalist pedagogical perspective
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 9-26. -
The new paradigm of catechesis for the formation of a synodal mentality.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 64-75.