Revista de Educación Religiosa
Browse by
Esta publicación nace con el objetivo de convertirse en un espacio experto que permita ampliar y profundizar el conocimiento reflexivo y sistemático de la educación religiosa, entendida como el proceso de desarrollo de la dimensión religiosa de una persona, principalmente gracias a la acción intencionada de otros agentes. Toda indagación en el amplio espectro sociocultural que tenga algún nexo relevante con la educación religiosa, encuentra aquí su espacio.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación religiosa, catequesis, pastoral |
Entidad editora | Instituto Escuela de la Fe. Universidad Finis Terrae. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 2452-4379 |
ISSN - edición electrónica | 2452-5936 |
Fecha de inicio | 2018 |
Indices | Latindex |
Web de la revista | Revista de Educación Religiosa |
Recent publication
-
The value of the person in School Religious Education from the health crisis by Covid-19.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 100-118. -
Acknowledgments
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 148. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 7-9. -
Participatory Action Research in lo cotidiano (the everyday): A practical theological exploration on the religious identity, spirituality, and social context of college-age Latinas in the United States
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 119-147. -
Citizenship education and religious education in Chile: a societal look at the crisis of institutions
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 76-99. -
School Religious Education for an ecological citizenship
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 59-75. -
21st century skills and school religious education: A necessary connection for the integral education of the students
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 40-58. -
Proposal for the renovation of Catholic Religion programs: An urgency in educational establishments of the chilean educational system.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 5 (2022); 10-39. -
Agradecimientos
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 190. -
The political dimension of biblical-narrative catechesis: Theoretical elements and pedagogical guidelines
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 160-189. -
Development of learning processes in Religious Education in Schools: Dialogue between pedagogical perspectives
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 74-96. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 7-8. -
Models of school religious education in Latin America
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 9-36. -
Proposal of a confirmation itinerary from the centrality of the kerygma: the Christian initiation and the education of skills in the faith
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 97-121. -
Have we known the love of God? An invitation to review our founding experience
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 139-160. -
. School Religious Education in catholic schools: A look from its actors
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 37-73. -
The kerygmatic announcement and its different dimensions: crafts in the process of faith
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 4 (2022); 122-138. -
Neuroscience, Spirituality and Religion
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 1 (2020); 103-130. -
. Self-Secularization in new Sociocultural settings: Implications for religious education
Revista de Educación Religiosa; Vol. 1 No. 4 (2020); 9-40. -
Process for a renewal of the formation of laity in the Archdiocese of Santiago
Revista de Educación Religiosa; Vol. 1 No. 4 (2020); 71-102.