Revista de Educación Religiosa
Browse by
Esta publicación nace con el objetivo de convertirse en un espacio experto que permita ampliar y profundizar el conocimiento reflexivo y sistemático de la educación religiosa, entendida como el proceso de desarrollo de la dimensión religiosa de una persona, principalmente gracias a la acción intencionada de otros agentes. Toda indagación en el amplio espectro sociocultural que tenga algún nexo relevante con la educación religiosa, encuentra aquí su espacio.
| Periodicidad | Semestral |
|---|---|
| Área temática | Educación religiosa, catequesis, pastoral |
| Entidad editora | Instituto Escuela de la Fe. Universidad Finis Terrae. |
| Idioma | Español |
| ISSN - edición impresa | 2452-4379 |
| ISSN - edición electrónica | 2452-5936 |
| Fecha de inicio | 2018 |
| Indices | Latindex |
| Web de la revista | Revista de Educación Religiosa |
Recent publication
-
Restoration of the Catechumenate: hidden pastoral treasure rediscovered
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 98-114 -
Towards a pedagogy of meaning. The development of spiritual intelligence in the religion class
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 80-97 -
La catequesis como acción liberadora de la persona humana basada en la revelación cristiana
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 67-79 -
Modelo de evaluación de ciclo en la formación de profesores de religión.
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 45-66 -
Agradecimientos
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 115 -
Editorial
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 7-8 -
Trinity, relationship and person in Joseph Ratzinger: Keys for a catechesis on marriage
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 45-57 -
Sacramental catechesis in Catholic schools.: Significant experiences of good catechetical practices
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 28-44 -
The Teacher Perception on the Implementation of a didactic guide and area plan in Religious Education in Public Institutions of Medellin
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 3 (2025); 9-27 -
School Religious Education: Transformative Experiences that Build Peace
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 112-130 -
Spiritual intelligence in unemployed population: Didactic experience mediated by meditation
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 72-89 -
The Transformative Social Dimension in the Catechesis of Initiation
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 30-44 -
Jesus of Nazareth and the marginalized: keys, values and inclusive principles
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 9-29 -
The development of Spiritual Intelligence in the new paradigm of ERE from a competency-based education
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 90-111 -
Contributions of Religious Studies to the configuration of the identity of SRE
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 58-71 -
Agradecimientos
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 131 -
Editorial
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 2 (2024); 7-8 -
Generational fissures in Northern Chile: processes of religious identification among university students
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 27-46 -
Character education and virtues: A personalist pedagogical perspective
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 9-26 -
The new paradigm of catechesis for the formation of a synodal mentality.
. Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 64-75