Revista de Educación Religiosa
Browse by
Esta publicación nace con el objetivo de convertirse en un espacio experto que permita ampliar y profundizar el conocimiento reflexivo y sistemático de la educación religiosa, entendida como el proceso de desarrollo de la dimensión religiosa de una persona, principalmente gracias a la acción intencionada de otros agentes. Toda indagación en el amplio espectro sociocultural que tenga algún nexo relevante con la educación religiosa, encuentra aquí su espacio.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Educación religiosa, catequesis, pastoral |
Entidad editora | Instituto Escuela de la Fe. Universidad Finis Terrae. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 2452-4379 |
ISSN - edición electrónica | 2452-5936 |
Fecha de inicio | 2018 |
Indices | Latindex |
Web de la revista | Revista de Educación Religiosa |
Recent publication
-
Generational fissures in Northern Chile: processes of religious identification among university students
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 27-46. -
Character education and virtues: A personalist pedagogical perspective
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 9-26. -
The new paradigm of catechesis for the formation of a synodal mentality.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 64-75. -
Between Church and Youth: Characterization of Religious Experiences in Youth People Connected to Ignatian Spirituality in the Secondary-to-University Transition
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 47-63. -
The announcement of Jesus Christ as the principal content of the catechist's mission
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 76-87. -
Catholic School Religious Education in Chile. Analysis of its regulations and curricular development in the Latin American context
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 88-103. -
Agradecimientos
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 104. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 3 No. 1 (2024); 7-8. -
Spiritually young: didactic experience mediated by sound
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 57-75. -
School Religious Education: between compulsory education, religious freedom and the perceptions of educational agents
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 172-191. -
Catholic religion and culture through Chilean postage stamps from the second half of the 20th century: a didactic proposal
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 76-96. -
Actions and reactions of young people in the 11th grade ERE class to the Bible.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 150-171. -
Editorial
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 7-8. -
Aknowledgements
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 192. -
The unity of the sacraments of initiation to Christian life: towards a mystagogical catechesis today
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 9-29. -
Common good: the relevance of Alberto Hurtado's economic thought in today's Chile
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 97-114. -
The Catholic school and the identity of the Catholic teacher
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 115-149. -
. Didactic knowledge: reflections and implications for the development of ethical motivations in the classroom
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 7 (2023); 30-56. -
Teología de las religiones y educación religiosa: Educación escolar del pluralismo religioso: Bonilla Morales, J. L. (2022). (Serie Teológica, 36). Editorial Bonaventuriana.
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 6 (2023); 95-97. -
The problem of the theological method: A Latin American experience in the initiation to the christian life
Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 6 (2023); 27-48.