Learning to live together in a plural society: contribution from Catholic School Religious Education (CSRE)
Aprendiendo a vivir juntos en una sociedad plural: aporte de la Educación Religiosa Escolar Católica (EREC)
Author
Valenzuela Aguirre, Alfonso
Abstract
The article explores the purpose of religious education in the pluralized and diverse school context. More than school catechism, it is a learning experience that contributes to the development of religiosity and the dialogue among faith, culture and science. This article has a religious purpose per se, that is to say, it aims at knowing and loving God, as well as our fellow men in order to reflect and act from this experience. It offers a place for meeting and dialogue about diversity, which contributes to educational quality. El artículo indaga sobre el propósito de la enseñanza religiosa en el contexto escolar pluralizado y diverso. Ella, más que una catequesis escolar, es una experiencia de aprendizaje que contribuye al desarrollo de la religiosidad y al dialogo de la fe con la cultura y la ciencia. Su propósito es de carácter religioso, es decir, es conocer y amar a Dios, y con ello al prójimo, para reflexionar y actuar desde esta experiencia. Es definida como un espacio de encuentro y dialogo de la diversidad que contribuye a la calidad educativa.