• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

The Use of the Logbook in the Law Process Learning Process

La utilización de la bitácora en el proceso de aprendizaje en los cursos de Derecho;
A Utilização do Diário de Bordo no Processo de Aprendizagem no Curso de Direito

Author
Pereira Ribeiro, Luiz Alberto

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/54504
10.5354/0719-5885.2020.54504
Abstract
This paper aims to discuss the logbook, its use and its importance for the realisation of active methodologies applied to law students. This scientific work originated from the teacher training project conducted by PEAPR's CrEAre (Center for Teaching and Learning), with financial support from the FINEP project. Active teaching methodologies are replacing the traditional methodologies, and the logbook is a fundamental instrument for reflection and reorganisation of the classroom activities applied by the teacher, as will be observed through this research.
 
El propósito de este artículo es reflexionar sobre la utlización de la bitácota y su aporte como metodología activa utilizada por los estudiantes en los cursos de Derecho. Esta experiencia de innovación se originó en un proyecto de formación docente dirigido por el Centro de Enseñanza y Aprendizaje de la PUCPR, con el apoyo del proyecto FINEP. Las metodologías tradicionales están siendo sustitudas por metodologías activas como la bitácuroa , que es un instrumento que aporta a la reflexión de la organización de las actividades aulicas que hace el docente.
 
O objetivo do presente artigo é discorrer sobre o diário de bordo, bem como a sua utilização e a sua importância para a efetivação das metodologias ativas aplicada aos estudantes do curso de direito. Esse trabalho científico originou do projeto de formação docente conduzido pelo CrEAre (Centro de Ensino e Aprendizagem) da PUCPR, com apoio financeiro do projeto FINEP. As metodologias tradicionais estão sendo substituídas pelas metodologias ativas de ensino e o diário de bordo é um instrumento muito importante para a reflexão e a reorganização das atividades desenvolvidas em sala de aula aplicadas pelo professor, conforme será possível observar através da presente pesquisa.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB