Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
Browse by
Publicación que contribuye tanto a la reflexión multidisciplinaria como a la difusión de prácticas innovadoras en la enseñanza y aprendizaje del Derecho, considerando el contexto nacional e internacional.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Pedagogía, derecho |
Entidad editora | Facultad de Derecho. Universidad de Chile. |
Idioma | Español, inglés, portugués |
ISSN - edición impresa | 0719-5885 |
Fecha de inicio | 2014 |
Indices | Web of Science (ISI) Emerging Sources Citation Index, Doaj, Redib, Latindex |
Web de la revista | Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho |
Recent publication
-
The teaching of law through the mediation of literature: A review of theories from the literary experience in Colombia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 53-74. -
The materialization, in Brazilian educational law, of the duty to educate for citizenship in the scope of university education: An overview of cross-cutting themes
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 17-52. -
An experience within the framework of project-based learning in higher education settings
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 271-286. -
Evaluation of learning with a human and comprehensive sense in legal education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 1-16. -
O Captain! My Captain! Teaching criminal law through law in literature
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 191-206. -
Ethics in university education: On the new disciplinary policy of the Universidad de los Andes, Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 207-226. -
A new legal curriculum during the Patria Vieja: Camilo Henríquez and José Francisco Echaurren, reformers of legal education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 95-120. -
The teaching of law as an interdisciplinary approach: Analysis of the current curriculum of the Law degree at the Universidad de la República of Uruguay
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 121-136. -
Methods and uses of learning assessment during the Covid-19 pandemic. Experiences with university professors
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 249-270. -
First year seminars: Their contribution to student persistence and retention
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 287-308. -
The evaluation of legal research published in books and its impact on Colombian higher education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 101-120. -
Images of justice and curricular conceptions of law courses: A comparative analysis between images
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 173-190. -
The urgence and need for teaching comparative law in Latin America: Special reference to the situation in Ecuador
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 137-150. -
For a training of the Brazilian judge in the evaluation of evidence
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 169-190. -
Social perceptions about credit and access to higher education in Colombia: A polyphonic approach
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 227-248. -
Promoting the self-care of the dispenser of justice
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 93-111. -
Overview of Mexican Legal Education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 1-24. -
Non-sexist education in gender protocols in Chilean universities: diagnostic evaluation and critical perspective
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 291-322. -
The necessary knowledge of military law in legal education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 237-257. -
Clinical legal education to promote critical thinking and social care: A literature review
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 273-291.