Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
Browse by
Publicación que contribuye tanto a la reflexión multidisciplinaria como a la difusión de prácticas innovadoras en la enseñanza y aprendizaje del Derecho, considerando el contexto nacional e internacional.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Pedagogía, derecho |
Entidad editora | Facultad de Derecho. Universidad de Chile. |
Idioma | Español, inglés, portugués |
ISSN - edición impresa | 0719-5885 |
Fecha de inicio | 2014 |
Indices | Web of Science (ISI) Emerging Sources Citation Index, Doaj, Redib, Latindex |
Web de la revista | Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho |
Recent publication
-
Implementation of the Modified Essay Questions in the Teaching-Learning Process of Economic Law at a Regional State University in Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 177-200. -
Vicissitudes of doctorates in a country of doctors: The quality of law doctorates in Colombia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 35-56. -
Internationalization of Latin American research in Legal Education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 1-12. -
Literature review and legal research
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 57-80. -
Popular music and other innovative experiences in criminal law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 269-286. -
The teaching of law in Paraguay: Critical foundations for an evolution
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 287-308. -
Factors that influence the perception of legal professionals about the knowledge necessary for law practice: Analysis of a study on minimum standards of legal competence
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 155-176. -
Quantitative taxation and the need to broaden the panorama in the legal theses of Peruvian universities
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 99-118. -
Student perception of teaching, resources and evaluation in a procedural law course: Comparison between traditional and b-learning modalities
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 217-240. -
Literature in ethics education for the practice of legal profession: Martha C. Nussbaum's pedagogical proposal in Law studies
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 241-258. -
The interdisciplinary teaching-learning process: Keys to its incorporation in the law school
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 119-138. -
Dialogue of knowledges as a disruptive method in teaching-learning and evaluation of the Law through research
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 139-154. -
Legal training of the officers of the Spanish Armed Forces
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 201-216. -
Academic procrastination and academic failure among university students of a public Peruvian university
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 309-328. -
Risk factors in the mental health of law students in the Andean Highland during the second half of 2022 and the first half of 2023
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 259-268. -
The comprehensive teaching of legal research in the university: The pedagogical tools for its planning and execution
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 13-34. -
An essay on the challenges and expectations in the teaching and research of international law in Roraima, Brazil
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 81-98. -
Venezuelan law studies and legal research during the 21st century: The Universidad Metropolitana of Caracas’s contribution
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); pp. 13-36. -
- Interculturality in Learning Processes in Law: A Case Study Focused on Faculty
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 265-285. -
Context of the use of artificial intelligence in education: Ethical and legal framework
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 1-5.