Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
Browse by
Publicación que contribuye tanto a la reflexión multidisciplinaria como a la difusión de prácticas innovadoras en la enseñanza y aprendizaje del Derecho, considerando el contexto nacional e internacional.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Pedagogía, derecho |
Entidad editora | Facultad de Derecho. Universidad de Chile. |
Idioma | Español, inglés, portugués |
ISSN - edición impresa | 0719-5885 |
Fecha de inicio | 2014 |
Indices | Web of Science (ISI) Emerging Sources Citation Index, Doaj, Redib, Latindex |
Web de la revista | Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho |
Recent publication
-
Gender gaps in self-perceptions of research skills in Law students from two regional Chilean universities
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 235-258. -
The Economics background of a professor of Law: Ricardo Lagos Escobar
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 259-274. -
An educational experience with Kahoot in the subject History of Law in Chile at University of Atacama
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 197-214. -
- Interculturality in Learning Processes in Law: A Case Study Focused on Faculty
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 265-285. -
Context of the use of artificial intelligence in education: Ethical and legal framework
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 1-5. -
Legal education and the penitentiary system: A proposal to transcend professional training and influence public criminal policy
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 289-310. -
The production of media transforming legal learning
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 1-20. -
Trends in the philosophical and pedagogical foundation in curricular designs of Law programs in Colombia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 311-337. -
Generative artificial intelligence in higher education: Guidelines for overcoming teaching, ethical and legal dilemmas
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 6-30. -
Socratical prompts: A proposal for pedagogical use in a Philosophy of Law course
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 21-38. -
Some trends on evaluation in law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 107-124. -
Legal clinic and link with the environment: A necessary relationship for the teaching of law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 181-196. -
Innovate and be disruptive in the classroom? Three strategies for the teaching learning of legal argumentation
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 71-88. -
Teaching labor procedural law using an experiential approach: Reflections from a classroom in Bogotá
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 141-156. -
Metacognitive awareness in the writing of legal claims: strategies and representations around legal writing
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 157-180. -
Emotional management for teaching law: A permanent challenge for an education that aims to be critical
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 275-288. -
Evaluation of the sanctioning power in Autonomous Public Universities in Mexico
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 89-106. -
Teaching about the elderly: The experience from the view of law schools in Colombia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 125-140. -
Teaching of notarial law through virtual campuses from a constructivist approach in semi-face-to-face education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 39-54. -
Legal education with a gender perspective: Reflections on strategies and didactics from the reading of the state of the art and classroom experiences
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 214-264.