Show simple item record

LA ENSEÑANZA: EJES Y CONCEPCIONES;

dc.creatorde la Cruz, Montserrat
dc.date2018-05-23
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:42Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:42Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2754
dc.identifier10.4067/S0718-07051998000100002
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138630
dc.descriptionThis study proposes a conceptual distinction between the so called significance axis and the teacher’s conceptions. Meanwhile the first relate to the group of subjects, the conceptions are concerned with the subjects’ ideas. The axis emerge from lexicometric analysis of the teacher’s discourse, collected by recording their oral discourse in the classroom and by interviewing them. At the end, this study links the concept of significance axis with that of habitus in Bourdieu.en-US
dc.descriptionEl trabajo aporta una distinción conceptual entre lo que denominamos ejes de significación y concepciones de los docentes. Mientras los primeros corresponden a un conjunto de sujetos, las concepciones remiten a las ideas de cada uno de los sujetos que constituyen dicho colectivo. Los ejes se delimitan a partir del análisis lexicométrico de discursos de docentes recogidos en situación de entrevista y de desgrabaciones de los discursos orales en la sala de clase. Finalmente vincula el concepto de ejes de significación con el de habitus en Bourdieu.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2754/3274
dc.rightsDerechos de autor 1998 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 24 (1998); 31-41en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 24 (1998); 31-41es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe teaching: axis and conceptionsen-US
dc.titleLA ENSEÑANZA: EJES Y CONCEPCIONESes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record