• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Emotional Positivity and Negativity: its influence on learning processes

Positividad y Negatividad emocional: influencia en los procesos de aprendizajes;
Positividade e negatividade emocional: influência nos processos de aprendizagem

Author
Pacheco Hernández, Patricio

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1872
10.4067/S0718-07052016000100012
Abstract
This article presents a data collection procedure based on tracking classroom activities where students, formed into teams, are immersed in learning processes of experimental activities in Mechanical Physics. Various mathematical tools are used for the analysis of the data, which deliver results in numerical indicators linking their learning, performance, quality of relational nexus to the transformation of their emotions. The range of variables under observation and further study, influenced by the evolution of the emotions of the different teams of students,covers from the traditional approach of information delivery from the outside (teaching in lecture) or from the inside of each team (abilities of pupils) to instructional materials that enhance learning inquiry and persuasion. Key words: emotional fields, nonlinear dynamics, connectivity, dynamics of learning, meaningful learning.
 
Se presenta un procedimiento de registro de datos basado en el seguimiento en aula de las actividades de alumnos constituidos en equipos, los que se encuentran inmersos en procesos de aprendizajes en actividades experimentales de Física Mecánica. Para el análisis de los datos se emplean diversas herramientas matemáticas que entregan como resultado indicadores numéricos que ligan sus aprendizajes, rendimientos, calidad de nexos relacionales a la transformación de sus emociones. El espectro de variables sometidas a observación y posteriorestudio, que es influenciado por la evolución de las emociones de los diferentes equipos de alumnos, también abarca el enfoque tradicional de entrega de información desde el exterior (docente en clase magistral) o desde el interior de cada equipo (habilidades de los alumnos) hasta los materiales didácticos para el aprendizaje que potencian la indagación y la persuasión.
 
Apresenta-se um procedimento de registro de dados baseado no segmento das aulas onde os estudantes reúnemse em equipes e se encontram imersos em processos de aprendizagem em atividades experimentais de Física Mecânica. Para a análise dos dados, empregam-se diversas ferramentas matemáticas que fornecem indicadores numéricos que ligam suas aprendizagens, rendimentos, qualidade de ligações relacionais à transformação de suas emoções. O conjunto de variáveis submetidas à observação e posterior estudo, influenciado pela evolução das emoções das diferentes equipes de estudantes, também abrange o enfoque tradicional de entrega de informações desde o exterior (docente em aula universitária) ou a partir do interior de cada equipe (habilidades dos alunos) até os materiais didáticos para a aprendizagem que potencializam a indagação e a persuasão.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB