• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Reading and writing: Drawing stories in teacher training

Lectura y escritura: trazando historias en la formación profesional docente;
Leitura e escrita: Tragando historias na formação profissional de professores

Author
Núñez Rojas, Mauricio

Poch Plá, Pedro

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2594
10.4067/S0718-07052014000200018
Abstract
The processes of professionalisation have, as a condition, the acquiring of increased levels of awareness by the subject. This awareness is enhanced by the use of language through which we shape the experience. By this article we want to discuss, from the exposition of an initial teacher training experience, the importance of neo-literacy allowing the opening of reading and writing channels as strategies of professionalization for teachers.  
 
Los procesos de profesionalización docente tienen como condición la adquisición de niveles crecientes de conciencia en los sujetos. Dicha conciencia se potencia en el uso del lenguaje a través del cual damos forma a la experiencia. Por este artículo queremos discutir, desde la presentación de una experiencia de formación inicial docente, la importancia de una neo-alfabetización que permita abrir los canales de la lecto escritura como estrategias de profesionalización para los profesores.  
 
Os processos de profissionalização de professores têm, como condição, a aquisição de níveis crescentes de consciência por parte dos sujeitos. Tal consciência se potencia no uso da linguagem por meio da qual damos forma à experiência. Discute-se, a partir da exposição de uma experiência de formação inicial de professores, a importãncia de uma neoalfabetização que permita a abertura de canais de leitura e escrita como estratégias de profissionalização para os professores.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB