• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Analysis of the characteristics of family education with vulnerable collectives

Análisis de las características de la formación de familiares con colectivos vulnerables;

Author
Serrano Alfonso, M. Ángeles

Díez-Palomar, Javier

Guasch-García, Montserrat

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4218
10.4067/S0718-07052018000300035
Abstract
This article identifies, on the one hand, the exclusionary elements that make difficult the participation of families from vulnerable collectives (specifically Roma, immigrant and with low socio-educational levels families) in the educational programmes offered by primary schools. On the other hand, it identifies the characteristics that overcome such difficulties, offering second educational chances to these collectives. Among the provided elements it is stressed the importance of offering a quality learning oriented to the promotion of educational and social opportunities for all relatives. Besides, it is emphasised the importance of promote a learning based on scientific evidences, that facilitates the accreditation of knowledge through valid degrees as well as the promotion of opportunities for family conciliation.
 
En este artículo se identifican, por un lado, elementos exclusores que dificultan que las familias pertenecientes a colectivos vulnerables (concretamente familias gitanas, inmigrantes y con bajos niveles socioeducativos) participen en los programas formativos ofrecidos por las escuelas de educación primaria. Por otro lado, se identifican cuáles son las características que posibilitan superar estas dificultades, ofreciendo segundas oportunidades educativas a estos colectivos. Entre estos elementos aportados se incide en la importancia de ofrecer una formación de calidad orientada a promover oportunidades educativas y sociales para los y las familiares. Además, se destaca la importancia de fomentar un aprendizaje basado en evidencias científicas, que facilite la acreditación de los conocimientos adquiridos a través de titulaciones, así como la promoción de oportunidades para la conciliación familiar.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB