Show simple item record

DIMENSIONES DE FRACTURA COGNITIVA EN FORMACION INICIAL DOCENTE EN CHILE: UN ESTUDIO DE CASOS EN TRES CONTEXTOS FORMATIVOS;

dc.creatorOliva, Iván
dc.creatorDíaz, Nicolás
dc.creatorLarrosa, Paulina
dc.creatorContreras, Paulo
dc.creatorMiranda, Christian
dc.date2018-05-28
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:13Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:13Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3146
dc.identifier10.4067/S0718-07052010000100010
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139003
dc.descriptionThe article sets out the main theoretical and methodologic assumptions of a research program in complexity and transdiscipline, oriented against this specific background to map epistemologic critics nodes in initial teacher training (ITT). The referential frame of the investigation, like their prospective methodologic one, concentrated in three described axes of mental fracture for the EIF, that is to say: separation theory/praxis, formative disjunction discipline/pedagogy and isolation between the disciplinary dominions diversity of pedagogical formation. The main interpretative nuclei of a work of field in three institutional contexts of ITT in Chile are exposed.  en-US
dc.descriptionEl artículo expone los principales supuestos teóricos y metodológicos de un programa de investigación en complejidad y transdisciplina, orientado en este contexto específico a cartografiar nodos epistemológicos críticos en formación inicial docente (FID). El marco referencial de la investigación, como su prospectiva metodológica, se centra en tres ejes de fractura cognitiva descritos para la FID, a saber: desvinculación teoría/praxis, disyunción formativa disciplina/pedagogía e incomunicación entre los diversos dominios disciplinarios de formación pedagógica. Se exponen los principales núcleos interpretativos de un trabajo de campo en tres contextos institucionales de FID en Chile.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3146/3070
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3146/3704
dc.rightsDerechos de autor 2010 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 177-189en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 177-189es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleDimensions of cognitive fracture in initial teacher training in Chile: a study of cases in three formative contextsen-US
dc.titleDIMENSIONES DE FRACTURA COGNITIVA EN FORMACION INICIAL DOCENTE EN CHILE: UN ESTUDIO DE CASOS EN TRES CONTEXTOS FORMATIVOSes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record