• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Analysis of the change in levéis of achievement in vulnerable high schools

ANÁLISIS DEL CAMBIO EN LOS NIVELES DE LOGROS DE ESCUELAS DE ALTA VULNERABILIDAD SOCIAL;

Author
Volante Beach, Paulo

Cumsille Eltit, Patricio

Denardin Gongalves, Fernanda

Müller Araya, Magdalena

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3313
10.4067/S0718-07052008000200011
Abstract
The study of interactions between variables macro and micro in educational organizations, is a challenge in the understanding of the effects of social programs, organizational interventions and classroom strategies that seek to improve the quality and coverage of learning in schools. The goal of this study is to go further in the analysis of the effects of the Critical Schools Program in Chile, comparing the results of SIMCE (National System for Measuring the Quality of Education) 2002-2005-2006 with a control group. For this, a multilevel study was conducted that allows to explain better the variability of the results. We obtain that the largest increases occurs in schools that have a lower socioeconomic status. We estimated a school effect equivalent to 6% and we found that a significant predictor of individual academic achievement is the variable parents expectations. These results indícate the urgency of increasing the school impact in schools of high vulnerability.  
 
El estudio de las interacciones entre variables macro y micro de las organizaciones educativas representa un desafío para la comprensión de los efectos de los programas sociales, las intervenciones organizacionales y las estrategias en sala de clases que buscan mejorar la calidad y cobertura de los aprendizajes escolares. El objetivo de este estudio es profundizar el análisis de los efectos del Programa de Escuelas Críticas, comparando los resultados SIMCE 2002-2005-20061 de las escuelas intervenidas con un grupo control. Para esto se realizó un análisis multinivel que permitió explicar mejor la variabilidad de los resultados, obteniéndose que los mayores incrementos los obtienen las escuelas de menor nivel socioeconómico. Además se estimó un efecto establecimiento equivalente al 6% y se encontró que las expectativas de los padres y apoderados son un predictor significativo del logro académico a nivel individual. Estos resultados indican la urgencia de aumentar el efecto escolar en sectores de alta vulnerabilidad.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB