• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Construction and education of the body in context: perspectives and tensions of education in Argentina

Gestión de sí y educación del cuerpo en contexto: perspectivas y tensiones de la educación Argentina;
Gestão de si e educação do corpo em contexto: perspectivas e tensões da educação Argentina

Author
Emiliozzi, María Valeria

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1885
10.4067/S0718-07052016000100019
Abstract
The article reports on the types of construction of the body on education in general, and the particular case of the effects of Physical Education in the Province of Buenos Aires (Argentina) from the current discourse that appears with the universality and homogeneity of Education placing the difference and recognition of the individual as a starting point. The paper identifies a shift occurring in the curriculum, which enhances a tension point of the universal subject as the main purpose and content of education, this leads to the possibility of the singular subject–the individual –as the starting point of education.
 
El artículo da cuenta de los modos de constitución del cuerpo en la educación en general y los efectos de la Educación Física de la Provincia de Buenos Aires (Argentina) en particular, a partir de discursos del presente que irrumpen con la universalidad y la homogeneidad de la Educación y colocan la diferencia y el reconocimiento individual como punto de partida.El trabajo identifica un desplazamiento que se produce en el curriculum, que lleva a poner en tensión al sujeto universal como objetivo y contenido de la educación, produciendo una apertura hacia el sujeto singular -el individuo- como punto de partida de la Educación.
 
O artigo dá conta dos modos de constituição do corpo na educação em geral e dos efeitos da Educação Física da Província de Buenos Aires (Argentina) em especial, a partir de discursos do presente que emergem com a universalidade e a homogeneidade da Educação e colocam a diferença e reconhecimento individual como ponto de partida. Identifica-se um deslocamento produzido no currículo, pondo em tensão o sujeito universal como objetivo e conteúdo da educação, produzindo uma abertura para o sujeito singular – o indivíduo – como o pontode partida da educação.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB