• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Contributions of the Concept of Education in Luhmann and its Relationship with the Study of Exclusion

Aportes del concepto de educación en Luhmann y su vinculación con el estudio de la exclusión;
Contribuições do conceito de educação em Luhmann e sua vinculação com o estudo da exclusão

Author
Labraña, Julio

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2387
10.4067/S0718-07052014000100019
Abstract
The sociology of education is one of the oldest specialties of sociological theory. Derived from the annotations of the classics, there is a consensus between functionalist theories, critical theories and human capital theories in order to consider education as central to the maintenance of inequality in society. This article reports a description of the education from the theory of social systems as a epistemological alternative, noting the potential of making an analytical difference between coding and programming for the study of exclusion.
 
La sociología de la educación es una de las especialidades más antiguas de la teoría sociológica. Derivado de las anotaciones de los clásicos, existe hoy un consenso entre teorías funcionalistas, críticas y de capital humano en considerar la educación como central en la mantención de la desigualdad en la sociedad. El presente artículo da cuenta de la descripción de la educación desde la teoría de sistemas sociales como una alternativa epistemológica, haciendo notar las posibilidades que ofrece la diferenciación entre codificación y programación para el estudio de la exclusión.
 
A sociologia da educação é uma das especialidades mais antigas da teoria sociológica. Derivado das anotações de clássicos, há um consenso entre teorias funcionalistas, críticas e de capital humano em considerar a educação como eixo central para a manutenção da desigualdade social. Consegue-se a descrição da educação desde a teoria de sistema sociais como alternativa epistemológica, evidenciando as possibilidades que oferece a diferenciação entre codificação e programação para o estudo da exclusão.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB