Show simple item record

EDUCACION HOLISTICA POR MEDIO DEL ARTE: UNA TAREA INGENTE, VIGENTE Y URGENTE;

dc.creatorValembois, Víctor
dc.date2018-05-23
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:20Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:20Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2768
dc.identifier10.4067/S0718-07051998000100007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139082
dc.descriptionThe paper starts with two observations: having in mind the ultimate globalization, it is necessary not to forget that, in strict reference to educational tendencies, this is not a unique concept referring to perspectives of totality. Net an application is considered, taking the recent American novel The goal written by Eliyahu Goldratt. Science an Arts, which originated in different hemisferic parts, are brought together in this novel in a surprisingly new educational perspective. The conclusion is the need of an internal globalization that, curiously remembers the precepts of Dr. Decroly. The paper ends with considerations on the still valid and helpful role of arts as a vehicle of holistic education.en-US
dc.descriptionEste trabajo arranca con dos observaciones: en tiempos de globalización es conveniente recordar que este término no es el único que envuelve tendencias de lo total, sino que está en un campo donde también justamente su aplicación a lo pedagógico se vuelve crucial. Enseguida, se aplica un enfoque global-holístico a una reciente novela norteamericana, traducida como La meta. El personaje principal sale victorioso de un doble reto, el del cierre de su empresa y el hundimiento de su matrimonio. Concluyo que la globalización informativa externa debe aunarse a un proceso de asimilación interna, en la línea del Dr. Decroly. Termina este aporte con unas reflexiones sobre la validez del arte en sí y como vehículo de enseñanza holística.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2768/3279
dc.rightsDerechos de autor 1998 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 24 (1998); 89-97en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 24 (1998); 89-97es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleHolistic education through art: an urgen and current tasken-US
dc.titleEDUCACION HOLISTICA POR MEDIO DEL ARTE: UNA TAREA INGENTE, VIGENTE Y URGENTEes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record