• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

English pedagogy for refugees: A project of University outreach

La pedagogía del inglés para refugiados. Proyecto de vinculación universitaria

Author
Ramírez, Haydée

Grijalva Arriaga, Ingrid Valentina

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1245
10.4067/S0718-07052017000300015
Abstract
The pedagogical process of English for the sustainability of refugees, as part of a program of outreach linking the university with the community, was analyzed. The analysis is centered on the teaching of English for Specific Purposes, the Communicative Approach to language teaching, the Humanistic Theory, the Historical-Cultural Approach by Lev Vygotsky, and Liberating Pedagogy. A population of 15 student-refugees who attended English lessons in the period from April to September 2016 was studied, as well as 5 students from the School of Applied Linguistics who worked as English teachers. The hermeneutic-dialectic, structural-functional-systemic, analytic-synthetic, and manual percentage methods were used in a mixed methodological approach (quantitativequalitative). The results revealed the necessity to organize the pedagogical process of English for refugees so that they can achieve their resettlement and integration into society.
 
Se analiza el proceso pedagógico del inglés para la sostenibilidad de refugiados como parte de un programa de vinculación de la universidad con la comunidad. El análisis se enmarca en la Enseñanza del inglés con Fines Específicos, el Enfoque Comunicativo para el Aprendizaje de Lenguas, la Teoría Humanística, el enfoque Histórico-Cultural de Vygotsky y la Pedagogía Liberadora. Se utilizó una población de 15 estudiantes refugiados que asistieron a clases de inglés en el período de abril a septiembre de 2016 y cinco estudiantes de la Escuela deLingüística Aplicada que trabajaron como docentes de inglés. Se utilizaron los métodos hermenéutico-dialéctico, sistémico- estructural- funcional, analítico-sintético y manual porcentual, en un enfoque de investigación mixto (cuantitativo-cualitativo). Los resultados revelaron la necesidad de organizar el proceso pedagógico del inglés a refugiados para que estos logren su reasentamiento e inserción en la sociedad.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB