Show simple item record

La pedagogía del inglés para refugiados. Proyecto de vinculación universitaria

dc.creatorRamírez, Haydée
dc.creatorGrijalva Arriaga, Ingrid Valentina
dc.date2018-01-16
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:20Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:20Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1245
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000300015
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139091
dc.descriptionThe pedagogical process of English for the sustainability of refugees, as part of a program of outreach linking the university with the community, was analyzed. The analysis is centered on the teaching of English for Specific Purposes, the Communicative Approach to language teaching, the Humanistic Theory, the Historical-Cultural Approach by Lev Vygotsky, and Liberating Pedagogy. A population of 15 student-refugees who attended English lessons in the period from April to September 2016 was studied, as well as 5 students from the School of Applied Linguistics who worked as English teachers. The hermeneutic-dialectic, structural-functional-systemic, analytic-synthetic, and manual percentage methods were used in a mixed methodological approach (quantitativequalitative). The results revealed the necessity to organize the pedagogical process of English for refugees so that they can achieve their resettlement and integration into society.en-US
dc.descriptionSe analiza el proceso pedagógico del inglés para la sostenibilidad de refugiados como parte de un programa de vinculación de la universidad con la comunidad. El análisis se enmarca en la Enseñanza del inglés con Fines Específicos, el Enfoque Comunicativo para el Aprendizaje de Lenguas, la Teoría Humanística, el enfoque Histórico-Cultural de Vygotsky y la Pedagogía Liberadora. Se utilizó una población de 15 estudiantes refugiados que asistieron a clases de inglés en el período de abril a septiembre de 2016 y cinco estudiantes de la Escuela deLingüística Aplicada que trabajaron como docentes de inglés. Se utilizaron los métodos hermenéutico-dialéctico, sistémico- estructural- funcional, analítico-sintético y manual porcentual, en un enfoque de investigación mixto (cuantitativo-cualitativo). Los resultados revelaron la necesidad de organizar el proceso pedagógico del inglés a refugiados para que estos logren su reasentamiento e inserción en la sociedad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1245/1338
dc.rightsDerechos de autor 2017 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 259-273en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 259-273es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleEnglish pedagogy for refugees: A project of University outreachen-US
dc.titleLa pedagogía del inglés para refugiados. Proyecto de vinculación universitariaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record