• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Teachers’ Reflections on Lesson Study for professional development

Reflexiones de profesores en un escenario de Estudio de Clases para el desarrollo profesional;

Author
Montoya González, M Soledad

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3576
10.4067/S0718-07052016000500008
Abstract
This article reports on a research focused on analysing the reflections of a working group of teachers who belonged to a brainstorming workshop practice, part of a postgraduate program for professional development, following the Lesson Study methodology. A qualitative approach was used and corresponds to a case study. It was based on a theoretical construct called reproducibility and reflection and conceptualization types of reflection. The findings showed that in discussions between teachers reflections of pedagogical and didactic type emerge naturally and the mathematical discussions are rather scarce. However, when the design of class reflections is installed on the discussion, teachers are focused on reflections of math and didactic type.
 
Este artículo expone sobre una investigación centrada en analizar las reflexiones de un grupo de trabajo de profesores que pertenecían a un taller de reflexión de la práctica, enmarcado en un programa de postítulo para el desarrollo profesional y que desarrollaban la metodología de Estudio de Clases. Para ello se utilizó un enfoque cualitativo y corresponde a un estudio de casos. Se fundamentó en el constructo teórico denominado reproducibilidad y en la conceptualización reflexión y tipos de reflexión. Los hallazgos mostraron que en forma natural emergen reflexiones de tipo pedagógica y didáctica en las discusiones entre los profesores y que las reflexiones de tipo matemática son mas escasas. Sin embargo, en el momento de instalar la reproducción del diseño de clase se focalizan en reflexiones de tipo matemática y didáctica.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB