• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Neuroscience and Learning… text under construction

NEUROCIENCIAS Y APRENDIZAJE… TEXTO EN CONSTRUCCION;
Neurociência e Aprendizagem… texto em construção

Author
Toro Arévalo, Sergio

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3252
10.4067/S0718-07052010000200018
Abstract
The purpose of this article is to present some main concepts about neurological-science, specifically the ones established by Francisco Varela, Antonio Damasio, Shaun Gallagher and Alva Noé. The aim is to analyze and to discover encounter points between the neurological-phenomenology of Francisco Varela and learning, based on the assumption that they are or complementary concepts, or mutually conclusive. Using the literature review as fundament, more attention is given to some suggestions in order to approach the complex challenge of the teaching-learning process with emphasis on the school system.
 
El propósito de este ensayo es presentar algunos de los conceptos principales de la neurociencia, específicamente los planteados por Francisco Varela, Antonio Damasio, Shaun Gallagher y Alva Nóe. El objetivo del estudio es analizar y extraer puntos de encuentro entre la Neurofenomenología de Francisco Varela y el aprendizaje, basados en el supuesto de que son conceptos complementarios o mutuamente concluyentes. A partir de la revisión realizada, se profundiza en algunas sugerencias más de fondo para abordar el complejo desafío de la enseñanza-aprendizaje con énfasis en el sistema escolar.
 
A finalidade deste ensaio é apresentar alguns dos conceitos principais da neurociência, em especial os postulados por Francisco Varela, Antonio Damasio, Shaun Gallagher y Alva Nóe. O objetivo do estudo é analisar e extrair pontos de convergência entre a Neurofenomenologia de Francisco Varela e a aprendizagem, partindo do pressuposto que são conceitos complementares ou que chegam a conclusões semelhantes. Com base na revisão de literatura realizada, se aprofunda apresentando sugestões voltadas ao complexo desafio do processo ensino-aprendizagem com ênfase no sistema escolar.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB