• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Heritage, historical competences and active learning methodologies. An analysis of the opinions of teachers in training in Spain and England

Patrimonio, competencias históricas y metodologías activas de aprendizaje. Un análisis de las opiniones de los docentes en formación en España e Inglaterra

Author
Miralles M., Pedro

Gómez C., Cosme

Rodríguez P., Raimundo

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1796
10.4067/S0718-07052017000400009
Abstract
The objective of this work is to analyze the perceptions of the teachers of Secondary Education in formation on the heritage and its role in the teaching and learning of History. The information on this subject has been selected of the questionnaire entitled “Opinion and perception of teachers in initial formation on the learning of history and the evaluation of historical competences”. The sample consists of 506 students of the Master’s Training Teacher of Secondary Education in Spain (344) and the Postgraduate Certificate in Education (PGCE) and Teach First in England (162). 22 universities participated: 13 Spanish and 9 English. The data were coded in the statistical program SPSS v21.0, and descriptive analysis, contingency tables, statistical tests and correlations were carried out. The results show a close link between the positive valuation of heritage, the use of active learning methodologies and an epistemological conception of history as critical knowledge.
 
El objetivo de este trabajo es analizar las percepciones de los docentes de Educación Secundaria en formación sobre el patrimonio y su rol en la enseñanza y el aprendizaje de la historia. Se ha seleccionado la información de esta temática del cuestionario titulado “Opinión y percepción del profesorado en formación inicial sobre el aprendizaje de la historia y la evaluación de competencias históricas”. La muestra la componen 506 estudiantes del Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria en España (344) y del Postgraduate Certificate in Education (PGCE) y el Teach First en Inglaterra (162). Participaron 22 universidades: 13 españolas y 9 inglesas. Los datos han sido codificados en el programa estadístico SPSS v21.0, y se ha realizado un análisis descriptivo, tablas de contingencia, pruebas estadísticas y correlaciones. Los resultados muestran una estrecha vinculación entre la valoración positiva del patrimonio, el uso de metodologías activas de aprendizaje y una concepción epistemológica de la historia como saber crítico.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB