Show simple item record

Un repaso teórico (exhaustivo o no) al debate de la “muerte del cine” en el cine contemporáneo

dc.creatorSanta Cruz, José Miguel
dc.date2014-06-30
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/2828
dc.identifier10.4067/S0718-718120140001000010
dc.descriptionIn the current climate of the film studies, the subject about the «death of cinema» appear as a discussion with apocalyptic signs and deeply nostalgic. Something that appear to belong to only to the last decade of 20th Century –with necessary projections and relapse to the first decade of 21st century and 1980s respectively–. But, it was a discussion that convened strong views and discursive devices stylized, that tried understand processes complex about: the cinematic nature, the changes of the cultural consumption, the aesthetics and discursive transformations, the burst in of new kind of understand of the cinema, etc. In this sense, we wish to emphasize that this topic has been a reflexive motor that expanded the frontiers of the film theory itself. en-US
dc.descriptionEn el clima actual de los estudios de cine, el tema de la «muerte del cine» parece un debate con ribetes apocalípticos y profundamente nostálgico. Algo que pertenece exclusivamente a la última década del siglo XX –con sus proyecciones y sus retrocesos necesarios hacia la primera década del siglo XXI y los años ochenta respectivamente–. No obstante ello, fue un debate que convocó fuertes puntos de vista y finos dispositivos discursivos que intentaban comprender procesos complejos sobre la naturaleza cinematográfica, los cambios del consumo cultural, las transformaciones estéticas, la emergencia de nuevas formas de comprender el cine, etc. En este sentido nos interesa destacar que este tópico ha sido un motor reflexivo que expandió las fronteras de la propia teoría cinematográfica.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/2828/2764
dc.rightsDerechos de autor 2019 <h4><strong>&nbsp;AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Est&eacute;ticas</strong></h4>es-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 55 (2014); 155-177en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 55 (2014); 155-177es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.55
dc.subjectCinema theoryen-US
dc.subjectContemporary cinemaen-US
dc.subjectDeath of cinemaen-US
dc.subjectTeoría del cinees-ES
dc.subjectCine contemporáneoes-ES
dc.subjectMuerte del cinees-ES
dc.titleA Theorical Review (Thorough or Not) to the Discussion of the “Death of Cinema” in the Contemporary Cinemaen-US
dc.titleUn repaso teórico (exhaustivo o no) al debate de la “muerte del cine” en el cine contemporáneoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record