The Digital Screen and the Representational Excess: Crease and Show: Imagen digital
La pantalla digital y el exceso representacional: pliegue y espectáculo: Imagen digital
Author
Yáñez Tapia, Guillermo
Full text
http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/336010.4067/S0718-71812009000100002
Abstract
The purpose of this article is to highlight the aesthetic layout created by the digital device in the ontological autonomy of the digital representation. As a result, in the digital screen, as a simulated immersive area, the object is alienated through the hyper-representation of a hyper-reproduction: a hyper-reproduction which causes the data and its image to be the monadic support that multiplies it in always livable creases by interactivity. A digitally-represented world would become the ultimate alienation of the modern representational area in terms of excess of closeness. Thus, this question would cause the simulacral strategy of post-modernity through its digitization. Este artículo se propone evidenciar, en la autonomía ontológica de la representación digital, la disposición estética abierta por el dispositivo digital. Como consecuencia, en la pantalla digital, en cuanto superfi cie inmersiva simulacral, se logra enajenar el objeto por medio de la hiper-representación de una hiper-reproductibilidad. Una hiper-reproductibilidad que hace del data y su «imagen» el sustento monádico que lo multiplica en pliegues siempre habitables por la interactividad. El mundo representado digitalmente se haría «espectáculo» de la enajenación defi nitiva de la superfi cie representacional moderna en cuanto exceso de cercanía. Cuestión que provocaría la estrategia simulacral de la modernidad en lo postmoderno por medio de su digitalización.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Digital communication: Operational definition and approach to participation in the form of digital inclusion/exclusion
Pignuoli Ocampo, Sergio. MAD; No. 46 (2022); 70-83 -
The role of technological infrastructure in relation to the digital divide and the digital literacy in hundred educational institutions of Colombia.
Sánchez, Luis; Reyes, Ana María; Ortiz, Diana; Olarte, Fredy. Calidad en la Educación; Nº 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 112-144 -
From Graphical User Interface Design to the Configuration of a Digital Object. Materiality and Digital Ontology
Castañeda Arredondo, Erika Cecilia. Diseña; Núm. 15 (2019): Estética en la interacción; 70-93