dc.creator | Gonzalez Flores, Laura | |
dc.date | 2002-12-31 | |
dc.identifier | http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4464 | |
dc.description | The photographic image is the contemporary image par excellence, that expresses a complex power as a trace and material evidence of reality. Photography also acts like an index, that is to say, a physical and material equivalent of memory. In this way, by means of those images -where the content is the memory -evidence-, photography controls representation and becomes a document. The relevance of these photographic documents lies in their being the ultimate achievement of the so-called 'objective vision': accurate, truthful and natural. | en-US |
dc.description | La imagen fotográfica es la imagen contemporánea por excelencia, que expresa un poder complejo como rastro y presencia material de realidad. Tambien actúa la fotografia como indice, es decir un equivalente físico y material de la memoria. Es así como la fotografia por sus imagenes -donde el contenido es la evidencia de la memoria- domina la representation constituyendose en documento. La importancia de estos documentos fotográficos, es que se constituyen en los maximos logros de la Hamada "visión objetiva": exacta, verdadera, natural. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Instituto de Estética. Facultad de Filosofía | es-ES |
dc.relation | http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4464/4138 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 35 (2002); 23-32 | en-US |
dc.source | AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 35 (2002); 23-32 | es-ES |
dc.source | 0718-7181 | |
dc.source | 10.7764/ais.35 | |
dc.title | La fotografia como imagen | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |