Show simple item record

dc.creatorCorro Pemjean, Pablo
dc.date2004-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9838
dc.descriptionThis article is based on a paper presented by the author in the 51 International Conference ofLatin American Studies (2003). It deals with the renewed and recurrent presence ofthe «crook» in current Chilean and Latin American cinema; it also considers an easthetics of «oblique expression», characteristic of this tradition which articulates itself symbolically and formally through the «detail» and the «fragment».en-US
dc.descriptionEl texto, que desarrolla una ponencia presentada por el autor en el 51° Congreso Internacional de Americanistas (2003), se refiere a la presencia renovada y recurrente del «tramposo» en el cine chileno y latinoamericano actual, y a una cierta estética de «expresión oblicua» que le es característica, articulada, simbólica y formalmente, a través del «detalle» y el «fragmento».es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9838/9148
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 37 (2004); 86-92en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 37 (2004); 86-92es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.37
dc.subjecttramposoes-ES
dc.subjectexpresión oblícuaes-ES
dc.subjectdetallees-ES
dc.subjectfragmentoes-ES
dc.subjectcrooken-US
dc.subjectoblique expressionen-US
dc.subjectdetailen-US
dc.subjectfragmenten-US
dc.titleTrampososes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record