• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

Percepciones de translaguaging entre estudiantes y profesores de las aulas de EMI en Polonia

Perceptions of Translanguaging among the Students and Teachers of EMI Classrooms in Poland;

Author
Romanowski, Piotr

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/58725
Abstract
El objetivo central de este trabajo es examinar y comprender las percepciones de translanguaging entre los estudiantes y profesores de las aulas polacas de emi. El artículo comienza con una breve introducción a los temas de la enseñanza de idiomas extranjeros y la provisión bilingüe en Polonia para familiarizar a los lectores con la educación en idiomas en Polonia. Los temas de translanguaging y English Medium Instruction se definen en las páginas siguientes, con una comparación del último término con Content and Language Integrated Learning. El estudio empírico se describe a continuación. Se observaron e interrogaron a dos cohortes de encuestados: estudiantes y docentes de tres escuelas diferentes con el uso de encuestas y cuestionarios sobre sus percepciones de la translaguaging en las aulas de EMI. Además, en la última parte del artículo se han delineado varias declaraciones sobre sus actitudes hacia el modelo de translanguaging para validar los resultados cuantitativos del estudio.
 
The central objective of this paper is to examine and understand the perceptions of translanguaging among the students and teachers of Polish EMI classrooms. The paper begins with a brief introduction to the topics of foreign language teaching and bilingual provision in Poland to familiarize the readers with language education in Poland. The issues of translanguaging and English Medium Instruction are defined on the succeeding pages, with a comparison of the latter term to Content and Language Integrated Learning. The empirical study is outlined then. Two cohorts of respondents: students and teachers from three different schools were observed and interrogated with the use of surveys and questionnaires about their perceptions of translanguaging in the EMI classrooms. In addition, several statements concerning their attitudes towards the model of translanguaging have been delineated in the last part of the article to validate the quantitative results of the study.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB