Show simple item record

Adaptation, Construction, and Preliminary Test of a Sensory Integration Method for Children with Severe Visual Impairments

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorSusa, Cristina; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorRosas, Ricardo; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-01-11
dc.date.accessioned2020-10-29T15:01:46Z
dc.date.available2020-10-29T15:01:46Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/75
dc.identifier10.7764/psykhe.4.1.75
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/156851
dc.descriptionSe reporta la adaptación y evaluación de un método de integración sensorial como instrumento de intervención en niños con déficit  visual severo. El método adaptado se administró preliminarmente a una muestra constituida por 25 niños ciegos o limitados visualmente congénitos, entre 1 y 6 años de edad. Se utilizó un método cualitativo de análisis para describir las actividades de los niños en las categorías de responsividad, grado de adaptación, lenguaje y comunicación, motricidad, conducta exploratoria y juego. También se analizaron las dimensiones  del método (material de estimulación y participación de un adulto) en relación a su aplicabilidad  en la intervención con niños ciegos. Los resultados muestran que el método  tendría aplicabilidad  en la estimulación del desarrollo psicomotor y cognitivo en niños ciegos o limitados visuales en edad preescolar.es-ES
dc.descriptionThe adaptation and evaluation of a method for sensorial integration used as an intervention instrument in visually handicapped children is reported. A preliminary application of the adapted method was carried out in a sample of 25 congenite visually impaired children, between the ages of 1 and 6. A qualitative method of analysis was used to describe children’s activities in categories such as responsiveness, adaptability, language and communication, mobility, and exploratory and playing behavior. Dimensions of the method were also analyzed (the stimulation material and adult participation) concerning the applicability of the intervention to blind children. Results showed that this method could be used to stimulate cognitive and psychomotor development in blind or visually handicapped infants at and early stage.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/75/75
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 4, Número 1 (1995)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 4, Número 1 (1995)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectes-ES
dc.subjectsin palabras claveses-ES
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.titleAdaptación, construcción y prueba preliminar de un método de integración sensorial para niños con deficiencia visual severaes-ES
dc.titleAdaptation, Construction, and Preliminary Test of a Sensory Integration Method for Children with Severe Visual Impairmentsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record