• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación y Tecnología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación y Tecnología
  • View Item

The evaluation of competences in the Master in Teacher Training: an exploratory study in a forum activity

Evaluación de competencias en el Máster en Formación de Profesorado: un estudio exploratorio en una actividad de foro

Author
Gil Fernández, Raquel

León Gómez, Alicia

Calderón-Garrido, Diego

Inígo, Victoria

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/edytec/article/view/1393
Abstract
The forums are an educational resource that seeks to promote collaborative learning. This article focuses on the analysis of the results obtained in the evaluation of the competences acquired in a forum in a virtual environment of the Master's Degree in Teacher Training of Secondary Education in the field of Geography and History. To analyse the acquisition of these competences, a rubric with five evaluation criteria and four learning indicators was created, with which 45 students were evaluated. Although the results show that the selection of competences were consistent with the purpose of the activity, an analysis of these reflects the need to rethink the forum since the development of basic skills was not as expected. However, it emphasizes that the specific competences were reinforced.
 
Los foros son un recurso educativo que busca fomentar el aprendizaje colaborativo. Este artículo se centra en el análisis de los resultados obtenidos en la evaluación de las competencias adquiridas en un foro en un entorno virtual del Máster Universitario en Formación de Profesorado de Secundaria Obligatoria y Bachillerato en el ámbito de Geografía e Historia. Para analizar la adquisición de dichas competencias se creó una rúbrica con cinco criterios de evaluación y cuatro indicadores de aprendizaje, con la que se evaluó a 45 estudiantes. A pesar de que los resultados muestran que la selección de competencias fue concordante con el propósito de la actividad, un análisis de éstos refleja la necesidad de replantearse el foro, ya que el desarrollo de competencias básicas no fue el esperado. Sin embargo, destaca el hecho de que las competencias específicas sí se vieron reforzadas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB