Show simple item record

Attitude towards the Evaluation of Teaching Performance and their Relationship to One’s Own Self-Performance in Teachers of Elementary Schools in Copiapó, La Serena, and Coquimbo

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorCatalán, Jorge; Universidad de La Serena
dc.creatorGonzález, Mauricio; Universidad de La Serena
dc.date2010-12-10
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:08Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:08Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/232
dc.identifier10.7764/psykhe.18.2.232
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157007
dc.descriptionSe estudió la relación entre la actitud de los profesores hacia el proceso de evaluación de su docencia, impulsado por el Ministerio de Educación, y la forma en que ellos autoevalúan su propio desempeño docente. Se utilizó un diseño correlacional en el que participaron 509 profesores de segundo ciclo básico de las comunas de La Serena, Coquimbo y Copiapó. Se encontró que los profesores con una actitud positiva se autoevalúan más satisfactoriamente que los profesores con una actitud negativa, pero esta relación no es lineal. La edad se correlacionó directamente con la autoevaluación e inversamente con la actitud. Se infiere que los profesores más jóvenes tendrían mejor disposición a ser evaluados y a mejorar su desempeño a partir de estas evaluaciones.es-ES
dc.descriptionWe studied the relationship between teachers’ attitudes towards the evaluation of teaching performance, required by the Ministry of Education, and how they self-evaluate their own performance. The study used a correlational design in which 509 third and fourth grade teachers from the communities of La Serena, Coquimbo, and Copiapó participated. It was found that teachers with a positive attitude rate themselves higher in self-evaluation than those teachers with more negative attitudes. However, this relationship is not linear. We also found that age correlated directly with the self- evaluation and inversely with attitudes. It is suggested that younger teachers are more willing to be evaluated and improve their performance based on these evaluations.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/232/227
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 18, Número 2 (2009)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 18, Número 2 (2009)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectes-ES
dc.subjectdesempeño docente, evaluación del desempeño docente, autoevaluación del desempeño docente, desarrollo profesionales-ES
dc.subjecten-US
dc.subjectteaching performance, evaluation of teaching performance, self-evaluation of teaching performance, professional developmenten-US
dc.titleActitud hacia la Evaluación del Desempeño Docente y su Relación con la Autoevaluación del Propio Desempeño, en Profesores Básicos de Copiapó, La Serena y Coquimboes-ES
dc.titleAttitude towards the Evaluation of Teaching Performance and their Relationship to One’s Own Self-Performance in Teachers of Elementary Schools in Copiapó, La Serena, and Coquimboen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record