• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Hacia una Pedagogía de la Convivencia

Towards a Pedagogy of Coexistence

Author
Arístegui, Roberto; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

Bazán, Domingo; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

Leiva, Jorge; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

López, Ricardo; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

Muñoz, Bernardo; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

Ruz, Juan; Organización de Estados Iberoamericanos (OEI)

Full text
http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/277
10.7764/psykhe.14.1.277
Abstract
El presente documento constituye una primera aproximación para la formulación, en términos teóricos, conceptuales y operacionales, de una forma de pedagogía destinada a dar respuesta al gran problema que representa hoy la convivencia en la escuela. Tentativamente incorpora la expresión pedagogía de la convivencia, para dar cuenta de este esfuerzo. Principalmente, busca poner las bases para futuras intervenciones socioeducativas orientadas a transformar la escuela en una comunidad crítica y armoniosa, capaz de asumir los quiebres y los problemas de comunicación, a la vez como recursos y oportunidades, en el objetivo de construir una convivencia iluminada desde la diversidad y la mutua comprensión. Está estructurado en tres secciones: Pretexto y Contexto de la Convivencia en la Escuela, Convivencia Como Constructo Social Complejo, y Hacia una Pedagogía de la Convivencia.
 
The present document constitutes a first approximation for the formulation in theoric, conceptual and operational terms, of a form of teaching destined to give answer to the great problem that today represents the coexistence in the school. Tentatively it incorporates the expression Pedagogy of Coexistence, to give account of this effort. Mainly, it aims to put the bases for future socioeducative interventions oriented to transform the school into a critical and harmonious community, able to assume the breakdowns and communication problems, as both resources and opportunities, with the objective to construct a coexistence illuminated from the diversity and mutual comprehension. It is structured in three sections: Pretext and Context of Coexistence in the School, Coexistence as a Complex Social Construction, and Towards a Pedagogy of coexistence.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Observing partnership between nonprofit organizations and State organizations 

    Muñoz Guzmán, Carolina; Miranda Sánchez, Paula; Flores Guerrero, Rodrigo. Polis Revista Latinoamericana; Núm. 32 (2012): La Política: deliberación, técnica y movimiento
  • Observing partnership between nonprofit organizations and State organizations 

    Muñoz Guzmán, Carolina; Miranda Sánchez, Paula; Flores Guerrero, Rodrigo. Polis (Santiago); Núm. 32 (2012): La Política: deliberación, técnica y movimiento
  • United States regulation of religious ministers and organizations: state of the art and last decades evaluation 

    Sánchez-Bayón, Antonio. Ars Boni et Aequi; Vol. 9, Núm. 1 (2013); 103-141
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB